torsdag 28. juni 2012

Vennskap er til for å lyse opp ditt liv




Det er mange ting som jeg er velsignet med,
Jeg er velsignet med en fantastisk familie
Og ja, jeg er heldig. Jeg er stolt av min familie, 
Og elsker dem alle. Hver eneste en av dem.
Jeg vet jeg er heldig og takker hver eneste dag for at det er slik.


Problemer i livet har det dessverre også vært,
Men å vite at en har sin familie i ryggen
Er det beste av alt.
Venner kommer og går.
Og det er ikke de fleste av dem som gjenstår, 
Når et problem eller en trenger hjelp oppstår


Når helsa eller annet butter en i mot.
Dessverre så har jeg kjent det på kroppen,
I stedet for å dvele over "bekjente" vi kaller venner
Så vil jeg takke de som er de ekte.
De som sto og står ved min side da jeg trengte og trenger det, 
Uten å bli spurt av meg.




De kjenner meg og vet jeg ikke spør selv
De bare vet jeg trenger dem, og kommer på min dør
De som er der i tider med problemer og glede
Komfort på vanskelige dager,
Smil når tristhet og smerter river i meg


Latter fra venner er som sommerfuglens mykhet på ditt kinn,
Å vite jeg har en venn som deg, gir meg glede og varme
Jeg skal hjelpe deg..
Er hva mine ører hører.
Og er der igjen uten spørsmål fra meg



Tenk å være en slik vakker venn,
Jeg er heldig å ha en venn som deg i mitt liv
Du er som solnedganger som varmer mitt hjerte,
Myke klemmer når kroppen min ikke er "meg",
Regnbuene virker som den prøver å følge med deg,


Kunne vi bare trekke tilbake forhenget,
Som omgir hverandres liv,
Se det nakne hjerte og hverandres smerte;
Hvis vi visste hva våre handlingen gir  til og gjør mot mottakeren;


Ville vi gjøre ting annerledes?
Finnes det en bedre vei?
Ville vi vise kjærlighet for hverandre bedre,
Hvis vi bare forsto?
Vennskap er til for å lyse opp ditt liv,


De hjelper deg og viser skjønnhet for øynene dine til å se,
Tillit til deg når du tviler,
Tro at du kan, og viser deg vei selv, så selv du kan tro,
Mot til å kjenne deg som du er hele deg, 


Og lære deg til å se deg selv,
Tålmodighet til å akseptere sannheten,
Hele sannheten, også det som er gjemt langt inni i et hvelv
En slik venn gir deg glede til å fullføre livet ditt.


Takk for jeg har en slik i mitt liv.


Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Er sååå glad jeg vet du er her:)Og takk igjen for nydelig skrevet:)En riktig fin dag kjære Sylvia:)Klæmmer omdeg.

    SvarSlett
  2. Tusen takk Else C. Stor klem til deg min venn. Er glad du også er her, <3

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag