fredag 15. juni 2012

TO FEEL LIKE A BUTTERFLY



Naturen er i grunnen virkelig fantastisk Ikke sant?
Se bare hva den kan gjøre.
Ikke bare med det jeg her forteller, men med alt du ser omkring deg,
En kan tenke seg at alt virker som det har en grunn på en måte.
 
Et lite egg plassert på et stort grønt blad,
Varmet opp av solen varm og god,
Dette lille egget en larve var. Hvor kommer den fra, mon tro?
En larve som jeg til vanlig ville vike fullstendig ifra



I dag så jeg på den igjen, denne larveklumpen så fæl
Det var en klump av masse så seig, men i lyset var den som sølv
Jeg rygget litt bort fra det, men hjertet gav ikke fred
Jeg tok igjen et ekstra blikk, 
Bare for å forsikre meg hva det egentlig var
Hvorfor mitt hjerte sa klikk.
Jeg kjente en varme inni meg, for nå så jeg det klart for mitt blikk
En liten tåre i øyekroken var, så blank som sølv den med.


Larven spiste på bladet, og vokste ganske raskt,
Huden ble hard, og kanskje en tanke sprø.
Hvis den skulle overleve, Måtte den kvitte seg med skallet det med.
Så den kunne vokse seg stor og fin, ja, gi seg en ekstra glød
En dag, fant den mirakuløst, to silke tråder, fullstendig herdet av luft,
Det strømmet ned fra hodet deres. Strengene helt innkapslet
En slik vakker silkeseng, ble til en kokong. Deres liv var i ferd med å begynne.


Etter en tid med inkubasjonstid, ut av silken noe sart brøt ut.
Enda mer mirakuløst, var jeg vitne til naturens fødselsdag til den lille "ormen" så søt.
Det første lys av solskinn! "Ormen" var en vakker sommerfugl!
Som hadde fått vinger og kunne også fly
Når den puster dypt inn og sprer dem bredt,
Sine vinger så fargerike og lyse, som vil løfte seg fra sine silke kronblader


Dette er hva som kan skje med deg. Du ble født en gang, helt ny
Matet, passet på, ja, vokste deg ganske så stor. 
Det skjer i vår verden, rundt oss hver dag,
Som vi alle kommer så fritt fra, dessverre blir det dannet
Et skall rundt hjertet til hver og en av oss, i tid. Ja, det må kastes bort herfra
Hvis du vil vokse videre i glede og kjærlighet
Vi deler denne store plassen her på jord med hver eneste søster og bror
Så vis dem, ja, alle du treffer på din vei respekt og ærlighet som i deg fremdeles bor.


Vi har alle startet som sommerfugllarver, hver eneste en av oss
Og langsomt vokst oss fram
Inntil en dag vi sommerfugler er, som grasiøst i vinden glir hen
Det begynner med åpningen av familiens kokong.
Hvordan? Lett flagrende foran meg,
Fargerik, og glidende gjennom luften, Grasiøst og vakker.
En sommerfugl leder min vei, Jeg vil følge den på dens vei
For et fantastisk syn! For et vidunder.



Gå hen og være en sommerfugl du også!
La den lede også deg.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag