tirsdag 12. juni 2012

Et barns bønn til sin pappa


"Gå med litt tydeligere steg, Pappa" 
Sa ett lite barn skjørt.
"
Jeg prøver å følge i dine fotspor,
Og jeg
ønsker ikke å mislykkes.
Jeg klarer snart å fylle dem, ser du det pappa?
Du er ledestjernen min
Tror du jeg ligner deg?
Noen ganger
er skrittene dine som alle andres,
Noen ganger
er de veldig vanskelige å se.
Jeg gjør mitt beste, pappa
gå med litt tydeligere steg,pappa
Jeg vil prøve å gå i dine spor . "


"Jeg
vet at da du også gikk på denne måten 
For mange, mange år siden.
Helt som jeg gjør nå. 
Ikke sant pappa?  
Jeg vet hva du har gjort hele tiden. 
Jeg kjenner deg jo
Du er alt det jeg vil være, Pappa
For
en gang når jeg blir foreldre
Ja, når jeg blir riktig stor.
Jeg
vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
gå litt tydeligere, pappa 
For jeg vil følge deg i dine spor. "


«En dag
når jeg blir voksen ,
Er du den jeg vil ligne på

Slik jeg ønsker å være.
Da vil jeg
ha ett lite barn, eller kanskje mange 
Som vil ønske å følge meg, og hoppe i mine spor
Du stråler som et lys, pappa. 
Du lyser opp min vei
Jeg ønsker å lede dem riktig
Og hjelpe dem til å være sannferdige.
Som rett nå når du viser meg
gå litt tydeligere for meg, pappa
For vi vil alle følge deg. "

Du vil alltid ha
hjertet mitt, pappa
Du er min aller beste venn.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag