mandag 2. september 2013

En mynt i ønskebrønnen




En dag vi slentret bortover gata i utlandet,
Hand i hand, kom vi til et torv i en park.
Vi satte oss for å se på livet som yrte
Og koste oss med noe edelt i glasset


Plutselig ble vi var noe i sentrumet av tovet
Vi så en ønskebrønnen, lokkende
Jeg må, jeg bare må, sa jeg til min kjære
Og reiste meg med handa utstrakt


Jeg kastet i en mynt
Mine øyner var helt lukket, presset sammen
Jeg håpet og kjente ønske helt inn i hjertet inn i margen
Det ønske jeg hadde, skal jeg nå skal berette til dere


Jeg ønsket varm lykke
Som all verdens øyner skulle se
Jeg ønsket det for alle
Ja, for deg og meg det med


Jeg ønsket varme og samvær for de ensomme,
Varme til de triste og de ​​svake, som ikke kunne selv
De som ikke kan høre, og trengte hjelp
De som ikke kan snakke, og de som tok tidlig kveld


Jeg ønsket helbred for de syke
De uføre som vil så gjerne mer i livet også
De som ikke kan se, hva som er rett foran deres øyner
Jeg ønsket for også mennesker som deg og meg.


Jeg ønsket lykke for alle mennesker
Som sliter med sorg og smerte.
De som sliter og ikke kan se noen ende på det, et veldig trist hjerte
Klarer ikke se gleden i en ny morgen


Jeg ønsket for fred, ja, for alle mennesker i verden
At samtlige gjennom livet sitt skulle føle det
Kjenne kjærligheten, varmen fra et annet menneske
Og slippe å gå gjennom mange vanskelige tider


Jeg ønsket en verden, hvor lykken og gleden var i sentrum
I dag ønsker jeg samme ønske for dere som leser
Og at dere tar vare på dere selv og hverandre
Jeg kaster mynten i ønskebrønnen nå



Håper dere får en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag