torsdag 26. september 2013

Livets vindu


I dag satt jeg og så ut av vårt stuevindu, og kjente dagens fred
Jeg så den vidunderlige skjønnheten foran meg
Jeg så den fantastiske høsten var kommet til meg med,
Hadde farget løvet vakkert for meg å se


Hver sesong er så forskjellig,vises vakkert gjennom vinduet vårt
Livets palett endrer nyansene som du og jeg skal se
Et fullstendig nytt lerret satt opp for oss, alt skjer så fort
Som penselen farger livet for meg med


Vårens kosmos og hvitveis blomstrer i overflod
Av gult, hvitt og en tanke lavendel i kant
Naturen er i samarbeid for å glede, er god
Påskeliljer, tulipaner de står stolte langs vår vegg, ikke sant


Mitt hjerte føler oppvåkningen etter vinteren så kald
Jeg føler for å lage en vakker lys collage, som skal bestå
Sommeren kommer og løvet er smaragdgrønt
Sommerfuglene våkner, himmelen fylles av deres farge så skjønt


Humler som jeg elsker, nektar fra blomstens hjerte tar
Jeg kjenner den vakre gleden som kroppen min har
Og føler meg tilfreds her jeg står
Jeg kjenner nettene forandrer seg, luften et skarp drag får


Alt det som gult, grønt og blomstrende en dag var
Over natten blir til gull og sprø brunt, før de bakken sin tar
Jeg ser fremdeles ut mitt vindu, og rett her og nå forstår jeg at
Vårt fantastiske vindu, panoramautsikten viser livet er en skatt

Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag