onsdag 25. september 2013

Mine små barneøyne



I dag sitter jeg her og filosoferer enda en gang
Og tankene i dag går tilbake til da jeg var barn igjen
Alt virket så mye større på den tiden
Høyere, lengre og mye bredere
Det er i alle fall slik mine barneøyne så det


Tankene går masse til gården og tunet der omkring
Huset stort og ruvende, med en rød låve like ved
Rundt huset som var stort og hvitt
Var det store morellsbærtrær og et jorde som lyste det med
Trærne sa kom, her kan du klatre ganske fritt


Floren måtte rengjøres, og det ganske titt
Jeg kjenner følelsen av spaden og feiekosten den dag i dag
Jeg følte gulvet var enormt, og vanskelig å få helt fint
Mine unge muskler fikk seg masse å jobbe med
Og ble større og sterkere på sikt


Det beste var etter slitet var gjort
Da jeg strekte ryggen, løftet hodet og så på mitt verk
Der kosten hadde feiet, og spaden gått beserk
Rommet kunne smile tilbake til meg
Som om den sa tusen takk


År senere, kommer mine minner tilbake til meg
Jeg kunne besøke hjemplassen vår, som hele tiden forandret seg
Stedet virket så liten i forhold til det jeg så inni meg
Alt var ikke så enormt og ruvende lenger
Jeg lukket mine øyner, og mine små øyner så alt stort likevel


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag