tirsdag 17. september 2013

Løft blikket i kveld og se.



Løft dine øyenlokk alle sammen,  og se opp
Etter sola har gått ned i vest, og nattens lys blir tent
Himmelen fylles med blinkende, gnistrende stjerner
Som dekker hele verden, et teppe av blinkende stråler


Jeg vet at to stjerner ikke er helt like,
Som snøkrystallene blinker de stolt en etter en
I størrelse eller form så har de hver sin sjarme
Blinkende de stråler hele veien ned, får oss til å se


Hvis jeg lar tankene vandre for seg selv, enda en gang
Hvordan har de alle sammen kommet der de er?
Hva er det egentlig som blinker så klart mot oss?
Er det plass for flere, kan det bli presset inn enda mer?


Jeg tror jeg vet en grunn til de små der oppe lyser
De blinkende små stjernene langt der bortenfor det vi kan nå
Jeg deler mine tanker litt her med deg
Om du er enig, er ikke opp til meg. Bestem deg etterpå.


Vi har alle sammen båret og har hatt vonde tap
Av noen som vi har holdt meget kjær og nær
Noen har mistet en de delte livet sammen med
En annen et barn så kjær


Jeg tror at selv om denne kjærligheten ble tatt bort, og blir på vent
At de vi har mistet, bor i himmelen og ser på oss fra der
Så tror jeg hver eneste en av dem har blitt en stjerne
Og blunker med sin knistrende klarhet, og sier,
Jeg er her


Løft blikket i kveld og se.

Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag