mandag 9. september 2013

Svar fra Gud



Som liten jente opplevde jeg noe merkelig 
Som har fulgt meg resten av livet
Jeg hadde det vondt inni meg, 
Ja, jeg følte jeg virkelig trengte hjelp


Jeg hadde lært fra mamma
En skulle takke Gud 
For alt som skjedde i livet.
En ville blir hørt, sa hun



Om det var av det gode eller det dårlige.
Også hvis en trengte hjelp, ja, så skulle en også være ydmyk,
Men ikke redd for å spørre etter hjelp da heller
Han ville lytte, sa hun


Så en kveld da jeg følte det som verst,
Knelte jeg ned på mine knær og lukket øynene
Mine hender var foldet,
Og jeg bøyde sakte ned mitt hode


Noe merkelig skjedde. Det høres ut som et eventyr,
Men det er sant likevel
Jeg hadde ofte ropt ut i engstelse om hjelp,
Men aldri gitt meg hen slik som nå


Det var som om ei hand strakte seg ut
Og med en berøring av slik kjærlig omsorg
Kunne jeg føle ei hand over mitt ansikt av tårer
Denne nærheten tørket forsiktig bort mine salte dråper


Jeg følte en varme, en kjærlighet og nærhet
Det er ikke annerledes å beskrive det.
Jeg var sikker det var sjefen sjøl som var der hos meg
Som gav meg den roen, Han ville lede vei


Jeg følte armer som la seg om mine skuldre
En mildhet og varme som jeg vanskelig kan beskrive
Mine salte strømmer fra øynene opphørte
Jeg reiste meg med en sikkerhet at en dag ville alt bli bra

Og det stemte.


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag