mandag 16. september 2013

Høst



Så vidunderlig vakkert det er
De fantastiske høstfargene stråler mot oss
En vidunderlig tid på året
Hvor alt er i en vidunderlig forandring


Lyset treffer blader, frukt og blomster
Som igjen sender tilbake gnistrende fargespill
Etterlater seg en del til naturen som er vakkert
For ditt og mitt åsyn å se


Jeg la meg stille ned på bakken
På toppen av et teppe av brunt og grønt
Mine øyner åpne, og sansene berett
Jeg følte jeg lå midt i Guds vakre palett


Hjertelig velkommen var solen som steikte
Varmen føltes på mitt kinn
Men jeg kunne virkelig føle
Denne sommeren var på hell, og nesten forbi


Jeg filosoferte litt der jeg lå, og smilte samtidig
Hver eneste sesong er levende og rik
Med hver sitt eget særpreg
Hver sitt eget sett med farger,


Gresset jeg ligger på er ikke like varmt
Jeg føler jeg er en del av naturens tema
Alle de forskjellige fargetoner
Er temaet om livet vårt, både for deg og for meg


Ha en vakker høstdag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag