torsdag 12. september 2013

I sort hvitt



Når jeg setter meg godt til rette
Og lytter etter ekkoet av i går
Så minner den meg om en gang
Da livet var mykere og midlere, uten revne sår


En tid da menneskene hadde tid til og for hverandre
Når en så tv eller på bilder, så var de i sort hvitt
Folk visst da forskjellen, og respekterte
På hva som var ditt og mitt


Den gang menneskene så forskjellen
Også på rett og galt
De hjalp en nabo, venn eller bare en de traff
Når de var nede og hadde falt


Det var en tid da folk verdsatte menneskeliv
Når barn var viktigere enn rikdom
En tid da et ord var bindene
Og alle respektert og ikke bare gitt en dom


Disse minnene bringer meg tilbake
Til et sårt ekko fra i går
Tenk om dagene kunne fortsatt
Og ikke etterlot seg så mange sår


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag