tirsdag 10. september 2013

Vi er som fuglen





En dag satt jeg og så på en liten spurv
Der den fløy så glad og tilfreds utenfor mitt vindu
Den fløy i ring, for plutselig å fly høyt og lavt
Som om den ikke visste hvor den skulle

Den virket glad og tilfreds,
Men også sterkt forvirret på en måte
Samtidig økte vinden rundt den sterkt på
Mine øyner var klistret på denne vakre fuglen


Så skjedde det som var vondt å se
Vinden økte og dro seg til orkan styrke
Den vakre skapningen fløy rett inn i vinden,
Virvlet rundt som om pusten skulle bli slått ut av den

Den kjempet, ja, kjempet for å overleve
Den kjempet for å beskytte sine stakkars små vinger
Virvlende og virvlende rundt og rundt
Mitt hjerte stoppet opp og jeg kunne bare se


Jeg satt der og filosoferte samtidig som mine øyner fyltes
Livet er som små spurver i sin helhet
Lykke og tilfreds kan vi fly glade omkring
Latter og glede fyller vårt hjerte og liv

Freden syntes å omgi oss alle, og vi føler trygghet
Når vi minst venter det, kan en orkan treffe oss
Vi blir nødt til å kjempe, for å overleve
Vi må kjempe for å beskytte våre vinger


Til tider tror jeg vi alle sammen har denne følelsen
Vi føler vi må kjempe for lykken og gleden
Vi må kjempe som denne stakkars lille fuglen
Ja, føler oss som en spurv i orkan


Ha en flott dag alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag