onsdag 11. september 2013

Høstens rose




Jeg ser mot den vakre rødbrune rosa
Høsten er over oss her på ny
Denne rosas høst har kommet
Dens kjærlighet til oss har fremdeles mye å tilby


Jeg vil verdsette denne vakre rødbrune rosa
Trekke duften inn, og verne dens liv
Dens duft har vandret gjennom livet
Dens kjærlighet er snart en fjern fortid
 

Jeg vil absorbere dens guddommelige essens
Dens dyrbarhet er en gave gitt meg totalt
Har vandret gjennom årene med skiftende tid
Og delt sin vakkerhet med meg overalt
 

Den har holdt sin skjønnhet, denne vevre rosa
Dens kronblader som strekker mot himmelen
Høstens skjønnhet tok over den
Den etterlater seg hengende kronblader, som en venn
 

Dugg ligger over den som et tåkete slør
Tårer når helt ned til bakken
Den vil frembringe ny energi, nytt liv
Når våren atter en gang kommer på ny
 

Vi vil da igjen få se våre vakre roser
Denne vakre rødbrune vil igjen få nytt liv
Min mamma var en slik vakker rose
Og jeg vet at vi en dag vil sees på ny


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag