tirsdag 3. september 2013

Lille speil på veggen der.




Her om dagen var jeg ut og handlet
Og vandret inn i en butikk der de har alt mulig
Øyet mitt fanget et spesielt og praktfullt speil lenger inn i lokalet
Jeg ble liksom dratt mot speilet. Klarte ikke å la det vær


I speilet så jeg en refleksjon av ei nydelig rosa rose
Jeg ble stående og beundre rosa
Den liksom steg opp og fylte hele bildet med en varme
Jeg følte det helt inn i hjertet. Den delte sin varme med meg


Rosa var perfekt. Den var rett og slett uten en feil
Hvert eneste skjøre blad i rosa, var så vidunderlig formet
Og jeg lukket øynene et øyeblikk for å kjenne etter
Neseborene mine ble fylt av en krydret duft av roser


Dette speilet følte jeg at jeg måtte eie. Det gav meg så mye
Så jeg gikk til disken for å spørre etter hjelp
Ekspeditøren svarte at det ikke hadde et slikt speil
Han garanterte meg at i hele varehuset, fantes det ikke noe slikt


Forvirret sto jeg der litt til, og sa jeg kunne vise hvor det var
Hvor den friske nydelige rosa sendte ut sine dufter
Vi gikk tilbake til speilet, og jeg ble stående forbauset
Rosa var borte, og ekspeditøren ristet nesten usynelig på hodet


Etter ekspeditøren forsvant, snudde jeg meg igjen mot speilet
Den friske rosa lyste mot meg igjen
Refleksjonene var i speilet. Den var garantert til stede
Og det var da jeg endelig forsto. Rosa var sendt til meg alene


Dagen min hadde startet så trist og grått
For å finne noe positivt, hadde jeg tatt turen til denne herlige butikken
Den vakre rosa var et tegn på at uansett hvor trist og lei en er,
Så finnes det alltid noe i dagen vår å glede seg over


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag