mandag 23. september 2013

La oss sitte sammen



Sittende i den varme sanden, fingrene dypt inni den
Trekker jeg pusten, så dypt i brystet inn
Mine nesebor fylles av den friske, ramsalte duften
Jeg føler så godt inni meg, en fullstendig fred
Og føler jeg fyller min kropp med energi det med


Har du noen gang fått muligheten til å vandre langs strandkanten
Og virkelig lagt merke til livet i bølgene?
Der de glir forsiktig inn mot sandkanten med rytme
Der de forsiktig vasker over hver eneste stein
Inntil de glitrer som dekket med en myk glasur?


De skummende bølgene som kommer susende
Du hører drønnet som bankende treffer land
I bakgrunnen forårsaker sola, himmelen blir rødmende
Den nye begynnende fargen, som jeg virkelig elsker
Sjølivet som våkner, som setter sitt preg på dagen


Måker sirkler høyt over mitt hode
Glidende med sine spredte vinger,
De glir i en fantastisk fart, mens de roper høyt
De svever på det naturen så fantastisk har dem gitt
De har ingen tid for fritid, Livet har ikke gitt dem det
De farer frem og tilbake, på jakt, for livet sitt det med


La oss sette oss på denne vakre strandkanten
Og trekke inn pusten dypt sammen
La oss kjenne duften fra havet som fyller oss
Og kanskje også se en tistel som vokser i sandbank rammen
La oss ta oss tid til å verdsette alt omkring oss
Verdsette Moder jord sin gave til oss

Jeg sender fakkelen videre,


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag