torsdag 19. september 2013

Krypende tåke



I natt ble jeg stående litt ved vinduet og se
I det natta gikk over til dag,
Krøp tåka seg myk og lys grå
Som et lite teppe av bomull
Over vannet som et mykt kyss


Alle de skarpe strekene i landskapet myknet
Som ved en kunstners penselstrøk
Ble det forvandlet til noe vakkert
Og hele landskapet hadde ingen feil ved seg
Jeg så alt det vakre som gjennom et slør av røyk


Jeg trakk pusten i ærefrykt og holdt den en liten stund
For plutselig så jeg gjennom denne myke tåken
Jeg så livet som var foran meg,
Et snev av min fjern fremtid
Hva som kommer langt der framme


Jeg slapp pusten seint ut igjen,
For enda en gang å fylle mitt bryst fullstendig
Innholdet i fremtiden er enda for oss alle å vente på
Jeg strakk mine hender frem og tok på vinduet,
Kunne ikke røre ved det mystiske myke teppet som lokket


Jeg slapp pusten lykkelig ut
Velkommen nåtid, fremtid 
Og det som kommer etterpå

Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag