onsdag 26. september 2012

Vi kan finne noe som er bra i hver eneste dag.





Hver eneste morgen, vet jeg med sikkerhet at jeg har to valg for dagen.
Jeg kan fortsette å ligge i senga og dvele ved mine drømmer og søvnen, eller jeg kan våkne opp og jage alle drømmene på flukt for å starte min nye dag.
Valget er mitt og mitt alene å ta.

Dagen kan starte godt eller dårlig.
Merkelig hvordan vi mennesker er i grunnen. Hvis vi står opp "med det gale beinet" som vi sier, så tror vi liksom dagen er ødelagt fullstendig.
Det vi ikke tenker på er at vi kan snu dagen.
Vi kan bestemme oss for at det som har skjedd, vel det skjedde og nå kan jeg gå videre med en fin dag foran meg.



Hver eneste dag møter vi positive og negative mennesker på vår vandring gjennom dagen vår. Noen ganger lar vi dessverre de negative menneskene mate oss med så mye negativt energi at vi blir rett og slett tappet fullstendig.
Vi trenger å bygge opp våre liv på positiv energi og ikke negativ, Vi bør holde rundt de positive menneskene, og fylle våre liv med dem, og la de negative rett og slett gli mellom fingrene våre. Som vann som sildrer ned i sluken.



Livet er rett og slett for kort til å la de negative menneskene får oss til å dvele ved negativiteten.
Så det jeg egentlig vil si er,
Kun positive tanker vil jeg la meg selv ha lov å ha. Uansett.
Jeg vil ha positiviteten i livet, og trekke i snora for det negative som er rundt meg.
Jeg skal i alle fall prøve.

Tror jeg får forklart meg riktig her. Og det blir oppfattet riktig.
Jeg skal ikke oppsøke de negative menneskene eller det som er negativt rundt meg, men i stedet søke etter positiviteten.



Jo lengre jeg lever, jo mer innser jeg virkningen av holdningen til livet.
En holdning som for meg er viktigere enn fortiden, utdanning, penger, feil og mangler, suksesser eller omstendigheter som tilsier hva andre mennesker tror eller sier eller gjør.
Det er viktigere enn utseende, talenter eller ferdigheter.

Det som er viktig å tenke på er at vi alle har et valg.
Hver eneste dag har vi et valg om vi vil favne om dagen og ønske den velkommen, eller om vi skal dvele over negativiteten og det som skjedde i fortiden.
Vi kan ikke endre det faktum at folk vil handle på en bestemt måte, og vi kan ikke endre det uunngåelige, det eneste vi kan gjøre er å forandre våre holdninger og tankemåte.


Vi er selv ansvarlige for våre egne holdninger.
Livets store øyeblikk kommer vanligvis fra å gjøre noe vi i bunn og grunn fryktet på et tidspunkt. I samme øyeblikk som vi tok opp kampen, og overvant de tungen tankene, vant vi en kjempe stor kamp.

Mesteparten av tiden forventer vi mer fra andre mennesker fordi vi er mer enn villige til å gjøre alt for dem.

Hvis en tenker på det, er den minste gode gjerningen større enn den største intensjon.
Hver dag er ikke laget til å være like god, men vi kan alle sammen finne noe godt i hver eneste dag.



Ha en flott og positiv dag alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag