onsdag 12. september 2012

Høsten er som mosaikk





Det er litt mer natt og litt mindre solskinn nå som høsten er over meg.
Sommeren er historie, og det er på tide å forberede seg for den kommende vinteren.
Kan du føle den kjølige lufta som stryker forbi og legger seg stille om deg?
Hvis jeg tar en pensel i den ene hånden og maling i den andre, så er jeg kunstneren som rår over min egen skjebne. Min egen dag.

Det er alltid best å være en del av et team som har samme mål, enn å tilhøre en gruppe som ikke har noen perspektiv i samme retning som en selv har.
Jeg er heldig som har en slik person hos meg.
Min kjære mann er denne personen.
Har du noen gang møtt en person som oppfylte dine innerst tanker?
 

Gjennom vinduet mitt flyter nå sommeren sakte bort. Jeg kan kjenne det i hele meg.
Høsten overtar med farger som lyser, vakkert og klart.
Jeg kan ikke skjule mine egne sanne farger, nå som jeg nærmer meg livets høst.
Høsten kommer, og jeg står ved mitt vindu og ser.
Høsten bringer med seg blader som er brune, røde og som gull det med.
Blader hvisker lyden av vår fortid.
Regnet faller som evig våte tårer. 
Hver eneste soloppgang er som en gave.
Hver eneste dag som en ny begynnelse.
En tid for å starte med glede.
En dag som er for deilig til å ignorere.
De store bladene i livet faller snart, men nye knopper er dannet.
De vokser til, og også de har fått nye skudd med knopper. 
De herlige små vokser seg store og flotte.


Har du noen gang lyttet til vinden blåse seg urolig gjennom hele natten?
Bare for å nyte lyden? Følt hvordan du da mister fullstendig kontrollen.

Den grønne spiren av liv i løvet er snart filtrert.
Fargene
blir snart blåst bort.
Det er forunderlig hva våre hender kan gjøre,
Uansett hva vår hender berører
etterlater de seg alltid et fingeravtrykk!
Vi som etterlater dem, er de eneste som bestemmer om de er pene eller ei.

Jeg trekker pusten litt dypere i dag, og vandrer igjen ut i hagen.
I dag er det tid for å danse med løvet.
Få fargene til å innhylle hele meg,
Vinteren er som et trykkbilde som mange har,
Våren som en akvarell,
Sommeren blir som et vakkert oljemaleri,
Høsten blir en mosaikk av dem alle.


En liten huskeregel gir jeg i dag.

Når muligheten banker på din dør, er det fremdeles deg som må reise deg opp av rumpa di og åpne døra.
Dette er om en er i vinteren, våren, sommeren eller i livets høst. 



Lev livet, og ha en fantastisk dag.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag