torsdag 13. september 2012

Jeg prøver så godt jeg kan




Sinnet vårt er som et fallskjerm, det fungerer bare når det er åpen, het det.
(Jeg tror det var Frank Zappa som en gang sa det.)


Mange av våre problemer kommer fra vårt eget sinn. De er ikke forårsaket av hendelser, uflaks, eller andre mennesker. Vi føre dem gjennom våre egne dårlige mentale vaner.

Jeg kan ikke tenke meg noen som ikke ønsker å forbedre sine liv.
Den gode nyheten er: Hvert øyeblikk er en mulighet til å bli bedre enn vi har vært i det siste.
En må bare bestemme seg for det liksom.


For en tid tilbake las jeg ei bok som het The Secret. Jeg var en aktiv leser, og for min del så har denne boka gitt meg mye.
Jeg ser litt annerledes på hva vi kan og hva vi tror vi ikke kan gjøre med livet vårt.

En bør ikke bare høre på mennesker som alltid er "enig" med oss, men lytte til personer med uortodokse konsepter og viser punkter som kan ha motsatte tanker.
Derfor sier også jeg. Ikke hør på meg og det jeg har å fortelle, men lytt til ordene og bedøm selv.



At du leser det jeg skriver, setter jeg stor pris på,
Men legg deg opp dine egne meninger og tanker om temaet.
Jeg skriver hva som er riktig for meg.

Tilbring kvalitetstid med mennesker som betyr mest for deg.
Jeg satt en dag og tenkte på dette. På hva disse ordene betydde.

Med mennesker som betyr mest for meg.
Altså ikke de som ikke vil meg vel, 
Ikke med de som baksnakker og er rett og slett falske.
Hmm, En vakker tanke. 
Kun med de som vil meg vel og betyr mest for meg.



Venner og familie er virkelig en stor del som kan skape mye glede i livet. Jeg vil ta meg tid til å virkelig oppleve og verdsette gleden av å være rundt mennesker som betyr mest for meg.

Jeg har noen regler for meg selv, og nå vil jeg dele dem for de som gidder å lese

Prøv å få nok søvn.
Lag en god morgen følelse.
Ta en våkne opp dusj.
Pust.
Kle meg slik at føler meg vel.
Tøm hodet for vonde og sinte tanker.
Smile til alle



Et smil kan lyse opp et enkelt hjerte, eller et helt rom. Det er en fantastisk gratis gave jeg kan gi til alle som ser min vei. 
Bidra til å glede andre, smil.

Ikke dramatisere.
Være høflig.
Oppførsel skaper en atmosfære av gjensidig respekt og glede. Uhøflighet avslører en fullstendig mangel på karakter. Det er riktig å være høflig og stygt å være uhøflig.

Vis empati.
Livet kan være ganske vanskelig til tider og litt oppmuntring fra meg kan hjelpe andre føler seg mer trygg og dyktig. 
Hjelpe dem ut når jeg kan.

Ta stolthet i alt jeg gjør
Se det gode i andre
Alltid være ærlig.
Ikke ta meg selv så høytidelig.
Le ofte og masse
Med riktig holdning kan jeg finne humor nesten overalt. Latter er kraftig medisin, så jeg vil le ofte.

Vær takknemlig.
Del av de godene jeg har.
Gjøre én ting om gangen

Ikke forgifte meg selv ved å dvele ved negative tanker. Mitt liv gjenspeiler og dominerer tankemønstre. Uansett hva jeg gjør, vil noen mennesker like meg og noen vil ikke.
Virkelig å være meg selv er imponerende nok.


Jeg prøver så godt jeg kan.

Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag