tirsdag 11. september 2012

Hører eller lytter du?



Hvis du står fullstendig stille midt i en skog, med øynene lukket,
Hører du eller lytter du?
Hører du raslingen av løvet, eller er det stillheten?
Hva er det vi egentlig hører i det vi lukker øynene og bare lar ørene være vårt redskap?
Hører vi eller lytter vi?

Hvis jeg ber deg om å lytte, og det eneste du gjør er å gi meg råd eller fortelle meg hvorfor alt skjer og du prøver å løse mine problemer, har du virkelig forstått hva jeg bad om?
Hørte du eller lyttet du?

Jeg føler meg da sviktet, trampet på og mine følelser ikke blir hørt eller sett. 
Når jeg blir hørt på og ikke lyttet til.
Jeg er ikke hjelpeløs. 
Dette virker sikkert merkelig, men alt jeg egentlig ber om er at en lytter.

Så vær så snill lytt til det jeg sier.
Ikke bare hør meg.
Hvis du ønsker å svare eller si noe om det jeg snakker om, eller har noe du vil si meg, vent et minutt og fordøy det jeg sa, tenk over det før du svarer.
Du vil kanskje oppdage at det jeg sa, var ikke det du trodde jeg sa.
Når det blir det din tur, vil jeg garantert lytte til deg.

Ha en flott dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag