onsdag 19. september 2012

Gi noen solskinn i dag.




Noen huskeregler jeg vil ta med meg inn i dagen i dag

Det vil alltid være en dag i morgen, men du må leve dagen i dag.

Det kommer en tid i livet, når en bør velge å gå bort fra all dramaet og all negativiteten fra mennesker som lager ufreden i ens liv.
En bør velge å omgi seg med mennesker
som får en til å le og ha det bra.
Glem dem som får en til å bli nedtrykt og dårlig, De er faktisk ikke verd dine følelser.
Overse dem totalt, og fokusere på det gode.


Vær glad i de menneskene som behandler deg rett,
Og ikke dem som overser deg eller vil forandre deg fra hvem du er. For de er i virkeligheten ikke noen som til syvende og sist vil deg vel. 
De tenker kun på seg selv og puffer deg gladelig til side for å vil fremheve seg som den fantastiske personen de tror de er.




Hvis en ikke kan få det en liker, kan en kanskje like det en har. Glede seg over livet. 
Livet er her og nå.
Mist aldri muligheten til å gi solskinn til noen i dag. Kanskje det er en person som virkelig trenger noen oppmuntrende ord.


Jeg vet at hver dag ikke kan være like god, men det er noe godt i hver dag. Det er det vi bør fokosere på, mener jeg.
Jeg mener at livet er for kort til å være noe annet enn lykkelig. Derfor føler jeg det er mer riktig å glede seg over det som gjør meg og mine lykkelige, enn å dvele over det som er negativt.
Å få motstand,  er en del av livet,
Ved å reise seg opp, er å leve.


Jo mer tid en bruker på å lete etter ting som kan gjøre en lykkelig,  jo mindre tid har en til å faktisk gjøre de tingene en allerede vet gjør en lykkelig.


Hvis en har tid til å surtre og klage over noe eller noen, da har en faktisk god tid til å gjøre noe med det. Hvorfor skal en bestandig dra fram negativiteten i livet? Er det ikke mer hyggelig å konsentrere en om det gode og positive?



Ikke la de rundt deg forandre ditt smil.
La ditt smil forandre de rundt deg.
Smil ofte og ekte. Til alle en treffer. 
Jeg tror at det vil gi dagen en glød av glede i hver og en av oss.

De beste tingene i livet vårt,
Er ikke ting.



Nyte øyeblikket ... for øyeblikket er ditt liv.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag