onsdag 5. september 2012

Smil mer.





I dag smilte jeg mot mitt eget speilbilde,
og med ett så ikke verden ut til å være et så forferdelig sted å leve
Jeg filosoferte litt i det jeg entret dusjen,
og kjente varme dråper treffe meg i øyet.

Igjen kom tanken, hvis du blir lykkelig når noen av de du har kjær er glade,
og trist sammen med dem når de er triste
Er du en ekte venn. Dette føler jeg blir riktig.
Tenk om alle i verden kunne være glade for sine venners fremgang.
Har du delt ditt smil i dag?


Tankene mine kvernet

Hjerte mitt føles til tider som et epletre.
Overfylt med de modne fruktene, og bøyer seg tungt mot bakken.
Jeg lever og ikke laget av stein, og jeg er virkelig, og har også følelser. Som du.
Hvis du kan føle ekte forståelse så fullstendig at
du føler deg som om du er en del den andre personen, tror jeg det vil bety du er en ekte venn. Eller?
Har du delt ditt smil i dag?


Kverna fortsatte.

Jeg ser for meg fuglene svevende høyt over trærne
Og noen ganger lengter jeg etter å fly med dem og flyte på vinden.
Jeg føler jeg klarer å slippe alt det vonde rett i mørket, mens jeg bare glir over himmelen.
Og det vonde vil bli der for evig tid

Har du noensinne stått ute i måneskinnet, sett beundrende på stjernene ovenfor?
Kjent hva de gnistrende og funklende gjør med ens sjel? Følt deg så liten og ikke motsatt?
Det er som å finne styrken inne fra sjelen, skrelle bort de ytre lagene av det vonde.
Har du delt ditt smil i dag?


Kverna skurrer

Det begynner å bli gjennom de mørke dagene en klarer å overleve, uten å stille spørsmålet hvorfor.
Jeg er takknemlig for alle de lyse.  
De som jeg har mange av.
De med varme, glede og kjærlighet.
All den kjærlighet som ekte kjærlighet og ekte vennskap gir.

Kjærlighet er som et kronblad i en rose 
Lag på lag legger deg seg tett sammen,
Varmer og verner om det de har kjær, til døden skiller dem ad.


Kverna går seg varm

Det tar mye arbeid fra ansiktet for å dele et smil.
Tenk hva et ekte godt smil kan tilføre den viktigste muskelen i kroppen,

Hjertet.

Jeg skrur av vannet, og stiger ut av dusjen.
Speilet er dekket med dugg fra dampen, og det er helt ok.
Jeg trenger ikke se mer,
Jeg kjenner varmen inni meg. 
Jeg så det jeg lettet etter.



Jeg skrur av kverna.

Smil mer. 
Det forlenger livet ikke med år,
men med varme, glede og godhet.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag