tirsdag 18. september 2012

Kyss mer




I dag gikk kverna enda en gang
Og jeg fikk lyst til å dvele over hva som kan være verdifullt i et ekteskap

Det skjer så mange ekteskapsbrudd for tiden, og jeg får fullstendig vondt inni meg.
Når en ser den flørtingen som skjer, og hva som det i grunnen kan føre til,
Får jeg lyst til å gå bort til dem som holder på med dette, og riste dem litt.
Si til "inntrengeren"
Tror du at du er mer verd enn hans/hennes ektefelle, barn, familie og hjem?
Tror du virkelig et nummer i høyet er verd den prisen?
Er du så unik at du tror du er mer verd enn at han/hun har heime? 

Tenk hvis vi hadde gjort dette når vi ser andre flørter og går enda lengre, samtidig som de har ektefelle og barn heime som venter.
Ville vi klart å få dem til så se hva de holder på med?
Hva de er i ferd med å miste?

En familie er en velsignelse og de som har en kjærlig familien bør være takknemlig, og ikke misbruke familien, og deres tillit.

Hva betyr ordet familie for deg?

I selve ordet legger jeg enormt mye.
Det betyr vennskap, kjærlighet, glede, varme, nærhet, troskap, ærlighet, vaner, latter, tårer, samhold osv osv.
Jeg kunne holdt på lenge med hva det betyr for meg.
Men det var ikke det som er poenget mitt i dag.
Poenget mitt er hva er det som gjør at en velger å se mot andre?
Hva er det som gjør at noen tror at alle i deres omkrets er lovelig vilt?

Min familie er min støtte. 
Kjærlighet er noe som alle vet om, hvorvidt en mottar eller gir kjærlighet.
Det er en følelse av at intet menneske kan leve uten.
Jeg elsker min familie. De betyr så mye for meg. De er min styrke, mitt liv og mitt alt.
Hvis jeg måtte velge, vil jeg valgt mitt liv i reprise.
Med alt som har skjedd og skjer.
Det er det som er livet mitt.

Dette tror jeg ikke er unikt, Jeg tror de fleste ekteskap er slik, så hvorfor ikke flørte med sin partner, Vær tilstede, kyss mer. Vår oppmerksom. Ha mer tid sammen.
Hvorfor er det så vanskelig å gjøre noen små enkle grep for sitt ekteskap?

 

Lik å være i hverandres selskap.
Fortelle hverandre om dagen sin
Sette ekteskapet først, Før alt annet utenfor inngangsdøra
Spise sammen minst et måltid om dagen
Aldri ha hemmeligheter for hverandre
Lek sammen, også med barna
Familien settes foran sine venner
Være sammen med og om barna,
Ikke rop og si stygge ting til hverandre eller barna, men ta det rolig og vær sikker at motparten forstår det du sier
Ikke krangl når barna hører det.
Ikke jobb for mye overtid, Penger kan ikke holde på samholdet
Vær litt fleksibel, Ikke for streng
Snakk sammen, og LYTT
Dans livet SAMMEN og ikke hver for seg

Jeg vet ikke.

Men jeg kan tro det vil hjelpe.
Det virker for oss

Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Anonym12.6.13

    I en stresset hverdag kan det nok være mye å snuble i, men ikke så dumt å lære seg å like hverandres selskap, lytte litt mere og å kysse litt oftere.. Skal ikke se bort fra at det siste er mest effektivt..!! :)) Klem til deg du vakre nabo :)

    SvarSlett
  2. Enig at i en stresset hverdag så kan det være lett å glemme hverandre til tider, Det jeg er redd for at kan skje er at noen tror det er så forbaska grønnere over gjerdet, og tror de er verd mer enn famile osv med et nr. Jeg har aldri forstått det.
    Ha en vakker dag du vakre. Ta vare på deg selv
    Klemmer varmt

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag