torsdag 30. august 2012

Veien ut av mørket.




Jeg går nedover denne velkjente gaten.
Mine øyne er som ild
Like foran meg et dypt hull i veien
Jeg stirrer fremfor meg, ser ikke ned
med vannfylte øyner,
Jeg tar neste skritt
og faller i.


Det tar en evighet å finne en vei ut av mørket
Jeg klatrer for å komme frem
Mitt hår som var arrangert for en tur på byen, er ikke mer
Jeg fortsetter nedover gaten
Blikket treffer enda et hull i veien.
Jeg overser det fullstendig,
og faller i igjen



Det tar fortsatt lang tid å finne veien opp
Så uendelig og dypfølt
melankolsk som mørketid og rart
Jeg kan ikke tro det er samme hullet,
og det er definitivt ikke min egen feil
Hullet er mørkt og usystematisk
Som å spille på en ødelagt gitar.



Det tar en evighet å komme seg ut denne gang.
Jeg forsetter min tur nedover gata
Øyner enda et dypt hull der framme
Det er en vane nå, jeg faller i
Mine øyner ser og er vidåpne
Ildtårer skjærer nedover mine kinn
Jeg vet hvor jeg er. Reiser meg og går frem.


Det tar uendelig lang tid denne gangen, men frem skal jeg nå
Jeg går enda en gang nedover samme gate
Hullet lyser mot meg og lokker meg frem
Denne gangen velger jeg å se
Jeg går rundt det
Mitt hode har endelig forstått
Mine delte tårer er nå mine egne
Mine øyner er som ild


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag