tirsdag 14. august 2012

Ikke gi opp selv om tempoet virker tregt



Håp setter våre hjerter på banen når våre øyne ikke kan se det.
I dag, da jeg sto på badet, smilte jeg mot mitt eget speilbildet.
Plutselig kom all godheten jeg har i livet mot meg på en gang
Hvis du kan se mot fortiden og smile, så har en håp.
Ting er ikke alltid så ille som de ser ut til.

Håp får oss til å reagere når våre sjeler blir forvirret av retningen.
Noen bryr seg om deg, også hvis du er glad eller trist i dag
Når ting går galt, slik de noen ganger vil,
Når
veien du vandrer synes kun å gå i motvind,
Som regel er det mildere rundt neste sving. 


Om dagen din er lystig og lyst, eller bare trist og lei
Husk det er noen som bryr seg om du føler deg ok
Når smilet til et barn fortsatt kan varme ditt hjertet, er det håp.
Er alt som det skal være hos deg i dag? Akkurat nå?
Hvis du kan finne skjønnhet i fargene til en liten blomst, er det håp.

I dag har jeg alt sunget en liten sang, Falskt, men lun og god for det
Når synet av en regnbue fortsatt gjør at jeg stopper for å stirre i undring, er det håp.
I dag skal jeg jobbe med det jeg klarer,
Og ikke tenke på hva jeg kunne klare før,
Men på hva jeg klarer NÅ
Livet er rart med sine spillopper, setter hjernen i sving


Hvis en kan se det gode i andre mennesker, er det håp.
I dag har jeg delt mitt smil med noen andre,
Jeg delte den gjerne med en venn og en ukjent
Jeg fikk et vakkert et i retur, av dem begge
Jeg kjente hjertet mitt vokse lyst av glede.

Hvis du gir folk fordelen av den tvilen du har, er det håp.
Himmelen trenger ikke å ha en sky i sikte.
En liten bit av håp har jeg i hjertet om å bli frisk.
Når jeg kan se på solnedgangen og smile, er det håp.
Håp setter et smil på ansiktet når hjertet eller kroppen ikke klarer.


Kan du finne glede i bevegelsene av en sommerfugl? Da er det håp.
Håp er en så fantastisk ting. Den sprer varme. Godhet.
Når midlene en har å rute med er lave og gjelden er høy,
D
u har lyst til å smile, men trekker et dypt sukk i stedet,
Håpet opprettholder oss når ingenting annet kan.

Håp kan bli funnet i hver og en av oss,
Den kan bringe lys inn i de mørkeste og trangeste steder.
hold deg til kampen når du er hardest rammet av motgang og tristhet,
Det er når
ting virker som det er på det verste, du ikke slutte.
Rundt neste sving kan solen skinne igjen


Håp gir oss grunn til å fortsette og mot til å gå videre,
Det svinger, gir merkelige vendinger, noen ganger skjult,
Men sjelden forsvinner den totalt.
Ikke gi opp selv om tempoet virker tregt
Du kan
lykkes allerede i ditt neste steg.

Mist aldri håpet!


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag