torsdag 16. august 2012

Våre fingeravtrykk


Uansett hvor eller når vi berører noe med fingrene
Legger vi alltid igjen et fingeravtrykk.
Jeg er ikke så liten som ei peanøtt, stor som en kjempe, 
Eller rik og berømt.
Det er helt ok. Jeg eier selv
mine hender og hjerte
Jeg vil aldri være for opptatt,
til å strekke ut ei hand der hvor jeg trengs.
Vi er alle like store når vi slår av lyset.

Som jeg går langs livets vei,
Høster jeg mye mer enn jeg sådde.
Når jeg tenker på hvor mange mennesker
På denne jorda som har mer smerter enn jeg.
Rød, svart, brun, gul eller hvit,
Jeg innser hvor velsignet jeg egentlig er
Vi ser alle like ut når vi slår av lyset.


På vegger, møbler, dørhåndtak, servise og bøker
Våre fingrer har berørt det hele
Jeg har ikke rikdom i form av penger,
Jeg drikker fra min egen underskål,
Fordi begeret mitt har flommet over.
Jeg elsker alle mine rundt meg,
Og det gjør meg styrtrik.
Vi er alle verdt det samme når vi slår av lyset.


Jeg husker tider da alt var tøft,
De mørke skyene brøt gjennom og jeg ville gi opp,
Plutselig tittet sola gjennom igjen.
Hjerte av medfølelse, forståelse og kjærlighet.
Så takk for mot og styrke,
Da veien var bratt og ulendt
Hans varme hjerte omfavnet meg helt
Dagen lys brøt igjen gjennom, en ny dag var begynt.

Måtte mitt hjerte være mitt fingeravtrykk
og være så god som den som berører meg
I dag skal jeg gå åpent ut. og legge igjen mine fingeravtrykk
Prøve å berøre et hjerte likedan
Jeg tror at måten vi bruker våre fingeravtrykk når vi lever
Vil vi vise vår sanne identitet også etter lyset er slukket
Jeg vil dele mine hvor enn jeg går i dag
Og i stedet for å lete etter feil og mangler, vil jeg rett og slett slå av lyset!


Jeg håper noen vil føle fingeravtrykkene mine i dag

Ha en fin dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Jeannine Lyngsvåg16.8.12

    liker dette innlegg, du er flink å beskrive og skrive!!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk Jeannine. Setter stor pris på dine ord

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag