onsdag 22. august 2012

Sammen i hverandres hjerter




Et vennskap er ikke alltid like lett å beskrive.
Venner er spesielle personer. Noe nært og intimt liksom.
Vi kan ikke velge vår familie selv, det er sant,
Men venner er noe vi kan velge og velge bort.

Våre venner kan være så variert og uendelig
Som adjektivene vi velger å bruke om dem.
Beste venner, gode venner, nære venner, uvenner osv osv
Jeg tror de venner en har, kan gjenspeile de valgene vi gjør i livet.

Et ordtak som jeg tror er sant, sier;
Ekte vennskap er sjelden uansett hvor mange mil det er som er mellom venner, er en alltid sammen i hverandres hjerter.





Venner.

Når himmelen er pudderblå
Og smilet faller oss så lett.
Er det da en skal telle sine venner?
Er det lurt å telle ens venner
Alltid på en lys solrik dag?
Livet er søtt som sukkerspinn,  på grunn av venner vi har,


Venner kommer og går, det er en realitet.
En venn gir glede og en forutsigbar følelse av varme og lykke.
Noen venner er dyrebare og en bør satse på.
En å lene seg mot når det oppstår problemer,
En du alltid vil stole på, uansett og dolker deg ikke i ryggen
En venn støter en ikke fra seg, ved å si,
La meg vær. Hold avstand.


En venn er en kjølig bris på en trykkende dag,
Eller gode solstråler ved truende torden skyer,
Løfter de en opp fra de dypes dal.
Tørker de blanke tårene som faller fra mine øyne.
Lyser opp
himmelen som en gnistrende engel
De bringer alltid med seg solskinnet i livet ditt.
En venn tegner en sirkel og vil aldri vil lukke deg ute


Jeg har en liste over folk jeg kjenner.
Alle sammen skrevet i en bok,
Og nå og da tar jeg en lang god titt i den.
Når stormen er rundt oss,
Og skyene er faretruende mørke og rallande
Og dagen vokser kaldt som iskrystaller. 
Har vi noen rundt oss?
En venn er en som alltid er dypt i bakhodet,
Og gir en følelsen av komfort, trygghet og sikkerhet.


En venn er en som gir uoppfordret oppmerksom lytting
Gode ​​venner vet veien til din lykke, og leder deg frem
Sammen ​​går de 
med deg hele veien dit.
Hver eneste av navnene i boka mi, står for noen
Som har krysset min vei en gang,
En venn er en som forstår, og ser også det du ikke ser
En venn er en som gir deg en gnist til livet


Jeg innser disse navnene i boka er en del av mitt liv,
Ikke kun ordene i boken de er skrevet i,
Men tatt fra dypet av mitt hjertet. I varmen.
De tingene som vi felles deler;
Vi er venner som seiler sammen,
Gjennom stille
farvann og uvær.


For å ha en god venn, må en også være det selv
Så når jeg sender en hilsen som er adressert til deg,
Er det fordi du er på listen over de jeg er glad i,
Og som også er litt glad i meg.


Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag