fredag 17. august 2012

Besteforeldre går aldri tom for klemmer




Jeg vet jeg er "begynner" å bli eldre,
Håret mitt forandrer seg fra gyllent til sølv,
Jeg kan virke som en klovn under sminken
Men jeg nekter å la det stoppe meg.
Jeg er velsignet og nekter å bli stresset,
Jeg tar meg tid til å puste med magen, 
Og ikke bare høyt i brystkassa
Jeg er så elsket at ingen av mine vil noensinne skuffe meg
Jeg nekter å bli motløs, være trist eller gråte.
Jeg nekter å være nedfor eller bare grå.
Jeg er glad jeg er annerledes, at jeg er bare meg.
Og hver eneste dag takker jeg for det smilet jeg kan dele med meg
Hvorfor spør du kanskje,
Ja, hvorfor det?

Her er grunnen.

Jeg er en BESTEFORELDRE ♥♥♥

Og når jeg tenker på hva en besteforeldre er
Så kjenner jeg hjertet fylles til randen av en boblende varme.
Jeg kjenner blodet renne i årene, som varm sjokolade.
Jeg er stolt over å være en besteforeldre,
Og glad for alt det som følger med.
Hva er egentlig en besteforeldre?

Besteforeldre er som mammaer og pappaer
Men ned masse tykk og fyldig glasur oppå.
De elsker å overøse barnebarna med alt det de begjærer
Og slipper unna med å ta konsekvensene
Når ungene er sure eller tverre
De har gamle hender og føtter, men hjerter som en tenåring.
Det er deres sjanse til å oppføre seg som et barn,
Uten å bli beskyldt for å være i barndommen.

Besteforeldre er bare antikke små unger.
Og trives enormt godt med det.
Det er tiden for å kunne spise dessert midt i uka,
Hvis det er spørsmål om det
En besteforeldre er barnevakt som setter seg sammen med barna
Og leker med dem frem til sengetid
Som sier: Ja, selvfølgelig skal vi lese eventyr,
Og forandrer på den hver eneste gang.

Det er ikke noe sted som hjemme heter det,
Og det stemmer at hjemme er en fabelaktig nr. 1
Hos besteforeldrene tror jeg de har en god nr. 2.
Besteforeldre går aldri tom for klemmer eller varme.
Armene er alltid fremstrakte. Og villige.
De sier ikke bare "det er fint"
Når barnebarna viser frem noe eller forklarer noe de har gjort.
Nei, de ruller med øynene og kaster hendene i været og smiler i Henrykkelse.
Og gjør skikkelig stas på det som blir enten fortalt eller vist frem

De gir deg den isen de vet er din favoritt. 
Har den alltid i fryseren, bare i tilfelle.
Og hvis det er pizza eller taco som de vil ha en hyggekveld,
Så er det en selvfølgelighet at det er menyen
De kommer på fotballkamper og hyler seg hese.
De elsker når barna uoppfordret kaster sine armer om våre halser
De er personer som elsker i å høre babyer puste inn i telefonrøret,
Og snakker vel og lenge med dem for de vet de forstår.
De lytter og har tid til det. Forklarer alt det barna ønsker å vite.
Og de vil ikke gi slipp så fort


Jeg er så glad for å være velsignet og er en besteforeldre jeg og.

Ha en flott dag alle sammen. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag