onsdag 7. mars 2012

Hvis jeg kunne be Gud om et ønske, ville jeg be om...





En barneskole lærer ber sine elever skrive en essay om hva de ville gjøre hvis de kunne be Gud om ett eneste ønske. 


Oppgaven het. 



Hvis jeg kunne be Gud om et ønske, ville jeg be om...

På slutten av dagen, mens læreren satt og rettet alle tolkningene, leste hun en som gjorde henne veldig emosjonell.
Så emosjonell ble hun at tårene hennes rant i stri strømmer nedover kinnene hennes.
Hennes mann, som nettopp hadde kommet hjem etter jobb , så henne gråte og spurte forsiktig: «Hva har skjedd?"


Hun svarte: "Les dette. Det er en av mine studenters essay."

"Kjære Gud. I kveld vil jeg spørre deg om noe veldig spesielt: Gjør meg om fra et menneske til en TV. Jeg ønsker leve som et TV i huset mitt. I vårt hjem.
Ha min egen spesielle plass, og ha familien min rundt meg. Hele tiden, som de er rundt TVen i vårt hjem fra før.
Jeg kommer til å bli tatt på alvor når jeg snakker. Å være sentrumet for deres oppmerksomhet, og bli hørt uten avbrudd eller spørsmål.


Jeg ønsker å motta den samme behandlingen med forsiktighet som TV-en vår får, selv når det ikke fungerer. Ha selskap av pappa når han kommer hjem fra jobb, selv når han er trøtt. Og jeg vil at min mor å sitte sammen med meg når hun er trist og opprørt, i stedet for ignoranse. Og ... Jeg ønsker at mine brødre vil sloss om å være sammen med meg ... 


Å føle at familien bare konstant er til stede, og alt annet blir lagt til side. Dette gjør de bare for å kunne tilbringe litt mer tid sammen med meg. Og sist men ikke minst, sørge for at jeg kan gjøre dem alle lykkelige og underholde dem.
Herre, jeg ber deg egentlig ikke om for mye. Gjør jeg?
Jeg vil bare leve som en TV.


I det samme utbrøt mannen min og sa:
 "Min Gud, stakkars gutt. For noen forferdelige foreldre! "

Hvorpå hans kone snudde seg mot ham, så opp på ham og sa:

 "Det er vår sønns essay!"

Vi bør alle sammen tilbringe mye mer tid sammen med vår familie.

Prioritere dem fremfor annet.


Ha en fortreffelig dag alle sammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag