onsdag 2. januar 2013

Jeg vil dele en oppskrift jeg har liggende




Bare ta en stille stund for deg selv i dag,
En stille stund for å føle på hvem en er
Våre blikk søker horisonten over det vakre havet
Vi strekker oss etter den klareste stjernen med rette.


Vi vet det alle sammen at det er umulig å leve for alle
Å bare klare å glede noen få er en glede i seg selv
Vet vi også hvor vanskelig det er, ja nesten umulig
For vi er skapt til å strekke oss etter mer.


I dag vil jeg dele en favoritt oppskrift jeg har liggende her
Jeg håper og tror den vil glede mottakeren
Til den som vil bruke den
Som den gjorde med meg.

Det er

I kopp solskinn
1/2 kopp med glede
2 kopp lykke
(som jeg håper vil vare til hele dette nye året.)


Hvis vi også rører inn kjærlighet etter egen smak
Og en dash med vennlighet
Et liten dryss med forståelse
Men husk, kun et dryss, ellers vil vi nyse og alt vil bli spredd.


Ta hånda di og rør nå med milde, gode bevegelser
Bland det sammen med kjærlig omsorg
Nå skal vi helle det opp i vennskapsboller og fat
Og dele den med alle som kommer vår vei.


 I dag er en fin dag for a være sammen med familien
Å gjøre ting som er så gøy, sammen
Ikke bekymre seg om de små ting som er vanskelige
Alt som "bør bli gjort" vil skje en annen dag på vår vei.


Jeg vil takke og smile når dagen min er over
Minner vil holde seg innenfor hjerte mitt for evig
I morgen er en ny dag, og jeg håper den er vakker
Jeg vil få en helt ny start til å gjøre nettopp det hjertet mitt vil.


Ha en flott dag alle sammen

4 kommentarer:

  1. Anonym2.1.13

    Har bakt og delt, og deler gjerne med deg også, men ønsker meg en ny deig om en liten stund.
    Hvis jeg skal være raus, og det bør jeg jo, så varer det ikke hele året..
    Jeg trenger mer om en stund, hjelper du meg å lage?
    Nyttårsklem til deg, vakre nabo :)

    SvarSlett
  2. Takk min vakre nabo. Jeg tar gjerne i mot det du baker, og jeg baker gjerne sammen med deg også. Hjelper mer enn gjerne. Ønsker deg en vakker nyttår, Stor klem fra meg til deg

    SvarSlett
  3. Anonym3.1.13

    Takk for at du er der for meg :)

    SvarSlett
  4. Rakk likeså min venn

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag