mandag 28. januar 2013

Måkeskygger




Jeg vet at jeg vil ha tunge dager, igjen og igjen 
Når mørket skyer kommer over meg med skygger fra fortiden, 
Når det jeg sliter med blir så tungt å bære 
Og jeg kan ikke se noe annet enn skygger som faller ned 

Det er de dagene jeg gråter bak lukkede dører 
Når tårene renner fort nedover kinnene mine, 
Når problemer prøver å overvinne mitt liv, 
Og fylle det med det mørkeste mørke og tungsinn.


Det er faktisk da magien kommer til meg
Med et snev av sollys på ansiktet mitt
Jeg ser en vakker regnbue gjennom mine tårer
Og solen som skinner innenfor mine tårevåte øyner,


Min elskede sier ofte til meg, se opp min elskede, du pleier alltid det
Ikke dvel ved det mørke fra fortiden, du får bare vondt av det
Du har flere år med meg enn det vonde du hadde overlevd
Ta min hånd, så går vi sammen og lever lykkelig, du og jeg.


Det er sannheten, jeg løfter da mitt blikk,tunge tårer på øyevippene
Legger det vonde bak meg, jeg ser fargene gjennom dråpene
Det vonde er ikke verd mine følelser, for det er bare skitt
Måkene skriker og kaster sin skygge, de skal ikke ødelegge livet mitt


Det mørke er blitt byttet ut, jeg ser lyset i livet vårt klart
Vi drømmer sammen om dagene og livet vårt
Det vi har hatt og er fremmenfor oss så klart
Solen skinner på oss,bølgene kommer og går, men regnbuen består.


Så måkeskrikene som hyler så vilt, og kaster sine skygger
Stjerner blinker så lyst, og vårt skip kommer inn igjen
De magiske regnbueskyggene vant oss enda en gang
Måkene kaster sine skygge, men ikke på meg denne gang.


Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag