onsdag 30. januar 2013

Besøk av en rødstrupe




Jeg satt her en morgen, og ønsket jeg kunne bestemme over solen
Og kunne varme vår verden med den og med kjærlighet
Jeg ønsket jeg kunne tørke alle tårer, fra øyenkrokene vekk
Fjerne samtlige skyer for bare et øyeblikk
Og la alle se stjernene som var ovenfor dem


Plutselig så jeg en liten fugl, komme flygende min vei
Han fløy så grasiøst mot min veranda og lettet etter fred for seg
Ganske modig og ja, helt alene var han så
Han satte seg stille på rekkverket mitt då
Og fant seg så tilrette som om han var kommet heim


Han skakket litt på hodet, først mot den ene, så den andre siden
I morgengryet en dag, solen traff hans fjærprakt så klar
Med nysgjerrige øyner, stirret han så på meg
Før han lettet og forflyttet seg til bordet bortenfor
Lufta ble med ett så friskt, men en duft fra blomster min nese traff


Han bruset så med fjærene, og flakset lett med sine vinger
Han sang virkelig der, en sang som gjengav en ekko med vinden
Trærne rørte på seg som om de tok i mot sangen med glede
Og himmelen ble med ett litt lysere så
Rødstrupen sang litt mer for meg, og dagen ble med ett så glad


Så lettet han igjen, og fløy bort fra min veranda,
Den fløy gjennom hekken, og de tornefulle rosebuskene
Den stoppet ikke for hvile, men fortsatte sin ferd
Den lille fuglen berørte mitt hjerte, med sangen av våren han delte
Dens sang så varmende og søt gav den meg en gave. 
Våren kommer nå

Ha en flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag