onsdag 16. januar 2013

Jeg vil alltid ha tid




Jeg vugger mine barns barn nå, mens jeg nynner 
På gamle vuggesanger.
Jeg håper de ikke lytter til en utonet stemmen, 
Men i stedet glad den fanger.
Mine tårer begynner enda en gang å falle,  
Og renner stolt nedover mitt kinn,
I det mitt hjertet banker så hardt og godt
Minnes tiden den gang da de babyene jeg holdt var våre egne små,
Da tiden nesten aldri strakk til.
Da mamma fortalte varsomt at altfor raskt ville de bli store og forlate Redet vårt så


Massevis av godnatthistorier, flådde knær, og tårer for meg å tørke, 
Den tiden hastet så altfor raskt forbi.
Bamser, leketøy biler, dukker, fargestifter, puslespill og show
Til og med drager som vi slet med å få til å fly
Første skoledag, første kjæreste, første bil,
Dans på lokalet, flytte bort på skolen, så bryllups dager, 
Sandslott og snøballkrig, ja denne tiden fôr forbi.
Småbarn er nå deres tid


Nå som jeg holder varmt om mine barnebarn
Takker jeg varmt av hele mitt hjerte,
Jeg vet at å være en bestemor er 
Den største belønning som finnes for en mor. 
Og er noe jeg virkelig kan kjenne
Så kjære barnebarna mine, din bestemor er her for å bli
Forhåpentligvis vil du like å tilbringe 
Sammen med meg, en god del tid.



Du ser det at som bestemor har jeg en spesiell rolle
Jeg vil alltid ha tid og kjærlighet for nettopp DEG
Kjempe glad i dere alle sammen. Jeg vil alltid ha tid for å fjolle
Takk for dere er til. Og at dere er glade i meg.


Ha en flott dag alle sammen

1 kommentar:

  1. Anonym17.1.13

    Barnebarn er livets dessert! Fint å ha tid til dem - og at de har tid til oss! Ha en fin kveld du vakre nabo :-)

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag