fredag 18. januar 2013

Drømmer





Ikke så sjelden har jeg følelsen av vondt og forkastet,
Når jeg tenker tanken på de jeg før kalte en venn.
Det er vanskelig å ikke bli sint og belastet.
Jeg bruker heller dagene i stillhet, i stedet for å ta hevn.

Jeg kommer aldri til å gi opp mine drømmer,
Eller la dem drukne i tvil.
Utfordringen tar jeg og aldri om jeg rømmer,
Alt det handler om, er å gå flere mil.


Hvordan kan vennskap gå så galt,
Når en har så mange gode minner?
Dagene fylt med moro og latter, de er dessverre talt
Nå føles det gamle vennskapet, som tørket grankvist pinner

Vi har drømmer å se frem til,
Tanker om hva vi ønsker å være eller bli.
La oss ikke gi opp, forsake eller spille et spill
Hold drømmene i ditt hjerte, og si det du vil si


Kanskje en dag vil vi se oss tilbake,
Vet at det var den rette veien vi tok.
Drøm som gir håp til å forfølge eller fly en drake,
Eller hvile seg tilbakelent med en god bok

Gjør alltid plass til dine drømmer,
Og hold dem nær hjertet ditt så trygt og varmt
Vi har bare en levetid på jord, pass på vi ikke glømmer
Gjør ditt beste, og ikke bli helt ut armt


Hvis jeg ikke er villig til å tilgi eller glemme
Kan jeg forvente at andre vil gjøre det for meg?
Jeg vil ikke miste respekt eller føle det som ei blemme
Livet mitt er mer viktig for meg, ja, kanskje også for deg.


Ha en flott dag alle sammen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag