torsdag 24. januar 2013

Mitt kjøkkenbord





Velkommen er du til å sitte ved mitt kjøkkenbord 
Kaffen er varm og dampende også i dag 
Et fredelig sted jeg ofte bruker, jeg er husets mor  
Bordet brukes også for mine tanker og drømmer fra livets faste jag




Det er bare et vanlig hjemlig kjøkken med et stort kjøkkenbord Effektiv og varm, men uten noe stor stas eller fjas 
Hvor jeg kan høre fuglene som synger, mens jeg sitter og glor 
Og ser dem spise fra bollene som henger fra treet, stor stas 



Mitt kjøkkenbord er ikke bare for måltider
Men for mine daglige planer, aktiviteter og kos
Jeg organiserer og deretter kan jeg kose meg, mens dagen strider
Med en kort hvile i bakken, og skrur av bryteren fra Los



Jeg iakttar fuglene som flyr inn og ut etter mat
De tar noen raske bit, og ser seg raskt omkring
Om noen har oppdaget deres faste matfat
Så letter de og flyr avsted, en ny er klar, denne med ring



Deres farger så lyse og fagre, som en regnbues hue de skinner
Med glans ment å glede meg, og alle som åpner øynene
Deres sang, som hver og en synger, de mine ører finner
En lyd for å glede meg, og alle feene


Og selv om det er arbeid som venter i her huset
Som nesten roper det trenger å bli gjort
Jeg vil heller sitte og se på mine fugler, med fjær som bruset
Med besøk over en kaffekopp rykende fersk, ja avgjort



Så hvis du kommer på besøk, er jeg sikker jeg kommer til å si
Velkommen er du til en stol ved mitt kjøkkenbord
Vi kan nyte sangen fra de flygende små så fagre, som vakker poesi
Mens vi skravler dagen lang, og er lykkelig her på jord


 Ha en flott dag alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag