fredag 28. desember 2012

Berør de du elsker med ditt hjerte





Når jeg er i mitt svakeste øyeblikk, og blodet fosser i årene
Når temperamentet mitt er på det verste
Er det noe jeg selv bør jobbe kraftig med
Jeg bør be om tilgivelse for min oppførsel som vil finne sted.

Vi bør alle sammen vite at livet er for kort
Til å leve på en ondskapsfull måte,
Vi burde takke hverandre i stedet,
Og vise dem vi elsker at vi virkelig setter pris og elsker dem.



Hvis du tenker deg godt om,
så er det faktisk ikke vanskelig å være snill
Visk ut det som er uten mening i ditt hjerte
Så du kan få plass for glede, lykke, varme og kjærlighet det med.

Berør de du elsker med ditt hjerte
Tiden her på jorden er så knapp
Dessverre vil vi ikke alltid ha hverandre hos oss
Tiden kommer, og vår siste senga vil ligge i dypet så mørkt.



Harde, vonde ord kommer dessverre for lett over våre lepper
Uvennlige handlinger baner vei i vår hverdag
La oss i stedet løfte blikket og se livet i sin helhet
Være takknemlig, vise våre kjære vi elsker dem og dele livets gleder.

Jeg selv vil velge smilet mitt i stedet for nedovermunn i dag
Jeg vil være en slik venn og kjæreste som er ærlig, kjærlig og ekte
Jeg vil fylle dagen med det jeg har, og elske enda mer
Klage en masse mindre ved å gi av meg selv og det jeg har.




Så i dag vil jeg smile og vet du hva som vil skje?
Alt det vonde vil ikke virke så vondt noe mer
For i dag vil jeg dele min glede og varme med andre
Og forhåpentligvis en haug av håp det med.


Ha en flott dag alle sammen

2 kommentarer:

  1. Nydelig skrevet sylvia ha en flott dag klem ♥ ♥

    SvarSlett
  2. Tusen takk Karin. Kle tilbake <3 <3 <3

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag