tirsdag 4. desember 2012

Det er ikke nok




Rart å tenke på i grunnen.
Jo da jeg vet jeg sitter og filosoferer enda en gang,
men kverne sviver her kontinuerlig
I dag går tankene på hva vi tar for gitt. Og hva jeg som menneske burde gjøre, i stedet for å vente på hva vår omverden gjør for meg

Det er ikke nok å si: 
"Noen burde gjøre noe med det!"
Jeg er noen, så jeg burde reise meg og gjøre noe med det, 
Også du er noen.

Det er ikke nok å fortelle 
et barn hva som er rett og galt.
Vi burde lære barnet hva som er rett 
ved og vise det i hverdagen 
og være et godt eksempel.


Det er ikke nok at vi skylder på regjeringen 
for alt som er galt rundt omkring oss.
Vi burde delta i prosessen, 
og være med å bruke den stemmen vi har.

Det er ikke nok å ønske,
Vi må jobbe for å få ønsket oppfylt.
Det er langt fra nok å si :"Jeg har jo prøvd."
Vi må prøve og prøve igjen og igjen, 
og ikke gi opp.

Det er ikke nok å spørre etter noe,
Vi må gi for å kunne få, het det.
Det er ikke nok å ville bli elsket,
Vi må lære å elske først selv
før vi fortjener å bli elsket tilbake.


Det er ikke nok å si: "Jeg bryr meg."
Vi må vise det i handling 
at vi virkelig gjør det.
Det er ikke nok med kun å begynne på noe.
Vi må følge det opp og gjennom hele prosessen.

Det er faktisk ikke nok å ha en venn.
Vi må lære oss å være en venn også.
Det er ikke nok å ha troen på en annen
Vi må også fortelle dem 
at vi har troen på dem.

Det er ikke nok å be etter hjelp.
Vi må lære oss å takke for hjelpa også.


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag