fredag 21. desember 2012

Si meg, er det jul enda?



Jeg har vasket, skrubbet, tilberedt og pakket
Så mye jeg har å gjøre,
så mye jeg skulle ha gjort
Fortell meg, er det jul ennå?

Jeg har handlet, sovnet av utmattelse
Følt som jeg skal begynne å gråte
Holdt på i en måned nå
Si meg, har julen gått meg hus forbi?


Fikk en fugl i fryseren, ja, en del av en gris til og med
Og kaker er bakt og pakket godt ned
Før jeg gjør en eneste ting til
Tar jeg en liten pust i bakken og ser.

Treet er ferdig pyntet
Egentlig ikke tid for et minutt for meg å sitte
Ryggen min vil virkelig drepe meg, men ikke tid for å syte
Er julen kommet i hus enda?


Føler jeg har stått på beina lenge nå
Men jeg tror i virkeligheten jeg må ha løpt
Jeg trenger å kjøpe flere gaver, jeg må
Men pengene mine strekker ikke til

Setter trutmunn og klagende tryne i speilet
Og verkende rygg som har holdt på fra skumring til daggry
Hva! Du tuller med meg nå. Det er ikke sant.
Sier du at julen har kommet og gått meg hus forbi?


Så våkner jeg plutselig og ser meg rundt omkring
Heldigvis var dette en vond drøm
Jeg strekker meg og senker min kropp dypt under dyna igjen
Julen er til for hygge og glede, jeg trenger litt mer søvn

Så kan vi alle samles igjen. Både store og de små.
Om krokene ei er vasket, eller søpla tømt
Vi ser ikke etter det verken du, jeg eller de gamle grå
Det er gleden og kjærligheten som aldri blir forsømt


God Jul alle sammen

2 kommentarer:

  1. Harald21.12.12

    Utrolig hva du får til - vennen. Kjæææmpebra.

    SvarSlett
  2. God jul til deg og dine også vennen. Tusen takk

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag