fredag 21. oktober 2011

Å finne styrken. Hvor er den?

Det er å finne styrken fra min sjel
 Å klare bryte fra alt som er bestemt
 Det er å plukke bort de ytre lagene
 Og se hva som gjenstår når lagene er glemt


Det er å sette seg bak rattet på en bil
Og kunne dra avsted til steder selv
Føle reisen fullstendig inni seg
Uten å være fange til av telefonen


Det er sitte oppe hele natten
 Uten å holde et øye med tiden
 Det er å ta tilbake barndommens gave
 Alt som er rettmessig ditt

 Det er klatring og rappellering
 Å føle en kunne dale ned fra himmelen
 Det er å komme gjennom de mørke dagene
 Uten å måtte spørre hvor de forsvant




 Det er å gjenerobre de tapte årene
 Da jeg var ung og fri
 Det er å finne tilbake til den jeg var
 Før monsteret kom og
ranet meg for barndommen

Det er å dele min hemmelighet
Og vite at det ikke ville skremme deg bort
Det er å ikke leve med en skygge
En brennende fakkel i hjernen


Og ikke leve med bare medlidenhet
 Det er å ikke høre masende stemmer
 Om søvn og arbeid og drikke
 Det er å ha mulighet for uavhengighet
Ha god plass til å tenke

 Dette er de tingene som jeg ser
 Fargene, en hel regnbue hvis jeg vil
 Målene som jeg har satt for meg selv
 Også de som ikke er synlige

 Men jeg er hvem jeg er.
Med alt godt og vondt.
 Uten det ville jeg ikke være meg

For i virkeligheten er jeg endelig
FRI fra alt ondt,
og er fullstendig OPPTATT
med all KJÆRLIGHET og godt.




Og er kjempe fornøyd med livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag