torsdag 13. oktober 2011

Høsten




Det er et ark med rød glød på elva,
det er skumring,
og myggene går patrulje
over vannoverflaten.
Jeg lener meg mot en ask
og ser lysene falle,
Drukner i vannskillet.

Himmel og vann berøres av hverandre.
Smelter sammen.
Den røde gløden.
Jeg ser tre småbarn svømme
vestover
og lager små krusninger, 
på et ark av elva gull .. . .





Den blå stillheten og grå vest,
Høstens tåke danser lett og luftig på elva,
Her er ikke hat ei heller kjærlighet,
Bare fred som en kjenner langt inn i sjela
Lyden av en hund høres i det fjerne,
og hodet snur seg dovent
mot låven i øst.
Stille nå.

Kornet er i hus, likeså jordrøttene,
som gulrøtter og poteter.
Gresskarene gylne mot veggen ligger,
Den vakre fargen umbra,
lyser opp alt det mørke,
Umbra lanterner i glass,
men også av leirjord
gjør mørket varmt og trygt.

Ikke noe hat, ingen kjærlighet.
Ikke annet enn drømmer.
Jeg går i ett med skumringen
og fargen umbra.
Jeg trekker pusten dypt
og nyter det.
Jeg er til og nyter det.

LIVET

ER

VAKKERT.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag