onsdag 19. oktober 2011

Hvorfor finns jeg? Gud er du der?





Jeg våknet opp med en følelse av at noe viktig ville skje i dag.  

Og en tanke fløy gjennom hodet. Jo, jeg må spørre dette spørsmålet . Spørre Gud.


Hva er vitsen med livet?

Så jeg hadde en " liksom" samtale med Gud, og dette er hva jeg fikk.

Kjære Gud, hvis du finnes, har jeg bare ett spørsmål? 

Hvorfor finnes jeg?


Gud:  Ærlig talt, jeg har ingen anelse. Hvorfor tror du?

Meg:  Å, ok. Så jeg hadde rett? Det er ingen vits i det hele?

Gud:  Det stemmer. Det er meningsløst. Du lever, du dør. Ingenting annet. Kun du som bestemmer. Du som lever livet som du selv vil. Har det godt eller ikke. Hvis det er dette du vil høre, så ok for meg. Som du vet. Kun du selv som bestemmer det.

Meg:  Så hvorfor gjøre det?

Gud:  Hvorfor ikke gjøre det? Har du det ikke bra barnet mitt?

Meg:  Fordi det er smertefullt. Hvorfor leve bare for å være i smerte? Det virker grusomt.  Forferdelig smertefullt.

Gud:  Ja, det ville være grusom, men hvis du er i smerte da velger du det selv. Ikke meg. Jeg kan ikke velge noe for deg.


Meg:  Hvordan velger jeg noe annet? Styrer ikke du livet mitt? Viser meg vei?

Gud:  La smertene gå. Overse dine smerter.

Meg:  Hvordan nøyaktig skal jeg få det til? Hvem tror du jeg er? Jeg er da ikke Gud.

Gud:  Tenk på noe annet. Noe helt annet. Noe som gjør deg glad. Og smertene vil blekne.

Meg:  Jeg har prøvd det, det ikke fungerer. Ikke lenge om gangen iallefall.


Gud:  Føl på det, før du tror det. For mennesker med en lang historie av smerte er det ofte vanskeligere å tro. Du må ville det.

Se etter et tegn, slik at du ikke tvil om dette er sannheten ellers vil du skli tilbake og må starte på nytt. 
Opprett din nye verden nå i dette øyeblikk. Slutt å tenke at det ikke vil skje. Tro på at det har skjedd.

Meg:  Hmm - Gjør det det?

Gud:  Flest ganger, ja.

Meg:  Jeg ønsker å vinne i tipping og bli rik. Kan jeg gjøre det?

Gud:  Ja, hvorfor ikke?

Meg:  Fordi det ikke har skjedd ennå.  


Gud:  Det kan bare skje hvis du tror det kan. Hvis du er i tvil om det, så skjer det ikke.

Meg:  Hvordan kan jeg ikke være i tvil? Hva vil folk flest tro om meg? Jeg si høyt at jeg vinner?

Gud:  Først av alt, du er ikke folk flest. Holde det først i tankene dine. Det vil skje når du vet det vil.
Ikke når folk flest tror. Forstår du?

Meg:  Jeg føler at jeg prøver å bryte gjennom en stålvegg og det vil ikke rikke. Jeg bare stanger hodet mot den. Smertene mine driver meg til vannvidt. Hvordan skal jeg klare dette? Og jeg viser det ikke til noen.
Har det helt for meg selv.

Gud:  Muren eksisterer bare i tankene dine. Den er ikke reell. Bli kvitt din fortvilelse og muren vil falle bort. Livet er ikke logisk. Ikke hør på hva folk flest mener, men hva hjertet ditt mener.
De vet ikke. Du gjør

Meg:  Takk for du tok deg tid for meg.

Gud:  Når som helst, jeg er alltid her.

Meg:  Er du? Hvordan vet jeg at du engang eksisterer?

Gud:  Du trenger ikke, og det spiller ingen rolle om du tror jeg eksisterer eller ikke.
Resultatet er det samme. Uansett hva du tror eksisterer, så bare være forsiktig med hva du tror.

Meg:  Så uansett hva jeg tror vil skje?

Gud:  Ja

Meg:  Når? Hvor lang tid tar det?

Gud:  Så lenge du tror det vil ta. Tid er bare en illusjon. Den eksisterer bare hvis du tror den gjør. Du kan tilfredsstille dine drømmer akkurat nå i et øyeblikk hvis det er det du ønsket å gjøre.

Meg:  Kan jeg det?

Gud:  Ja. Ingenting annet.

Meg:  Ok, jeg tror jeg fikk den.

Gud:  Bra, så du er klar nå. Lykke til med livet

Meg:  FLOTT, og tusen takk. Og bare så jeg har sagt det, Jeg tror på deg Gud

Gud:  Takk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag