mandag 17. oktober 2011

Jeg vil være der. Vil du?



En venn er som en blomst,
 en rose for å være nøyaktig,
 Eller kanskje som en helt ny gate
 som kommer helt ubrukt.

 En venn er som en ugle,
 både vakker og klok.
 Eller kanskje en venn er som et spøkelse,
 hvis ånd som aldri dør.

 En venn er som et hjerte
 sterk og vil holde helt til slutten er der.
 Hvor ville vi være i denne verden
 hvis vi ikke hadde en venn?
 Det tar mer enn omsorg

 Å være en ekte venn;
 Naturen av vennskap
 Krever en blanding
 Av varmeste medfølelse
 Og kjærligheten dyp og ekte.

 For å nå og å trøste
 Måten du gjør det på.
 Fordi jeg kan se
 At en ekte venns vennskap
 Er uvurderlig for meg.


 Jeg kan ikke gi løsninger på alle livets problemer, tvil,
 eller frykt. Men jeg kan lytte til deg, og sammen skal vi
 søke etter svar.
 Jeg kan ikke endre fortiden med all sin hjertesorg og smerte,
 og heller ikke i fremtiden med sine utallige historier.
 Men jeg kan være der nå når du trenger meg.

 Jeg kan ikke holde dine føtter fra fall.
 Jeg kan bare gi min hånd som du kan holde i og ikke falle.

 Din gledene, triumfer, suksesser, og lykke er ikke min;
 Men jeg kan dele den med deg og latteren din.

 Din avgjørelser i livet er ikke min sak å gjøre, eller å dømme;
 Jeg kan bare støtte deg, oppmuntre deg,
 og hjelpe deg når du spør.

 Jeg kan ikke hindre deg fra å falle bort fra vennskap,
 fra dine verdier og fra meg.
 Jeg kan bare be for deg, snakke med deg og vente på deg.
 Jeg kan ikke gi deg grenser som jeg har bestemt for deg,
 Men jeg kan gi deg plass til å endre, plass til å vokse,
 rom for å være deg selv.

 Jeg kan ikke holde ditt hjerte fra å bryte og vondt,
 Men jeg kan gråte med deg og hjelpe deg å plukke opp bitene
 og legg dem tilbake på plass.
 Jeg kan ikke fortelle deg hvem du er.
 Jeg kan bare elske deg og være din venn.
Uansett når du måtte trenge meg.


Vil du være min??


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag