fredag 14. oktober 2011

Strøtanker om venner som forsvant

Jeg sitte alene, noe jeg ofte gjør
Med den varme solen på ryggen
Jeg skjønner noe mangler
En del av meg som forsvant.
Kan det være trær,
som strekker seg mot himmelen?
Eller kan det være barna,
Som er på vei til skolen, som passerer meg
som gir meg denne følelsen i dag?

Alt jeg føler er rastløshet, tomhet.
En del av meg er død.
Jeg vet nå hva det er.
Og er  klar over hva som er galt.
Det er det som er så vanskelig å bruke ordet på
Ordet de kaller ensomhet,
Selvfølgelig vet jeg.
Jeg vet hva ordet betyr fullstendig.
Dessverre.
Den kom til meg da venner jeg trodde var venner
Forsvant.
Så ensom til tider at en ikke vet
en hadde mistet stemmen sin
før en må ta telefonen.

Jeg ble ødelagt så jeg ikke klarte jobben lenger.
Noen av "vennene" tror ikke på skaden,
og snakker bak min rygg i stedet.
Jeg hadde alltid trodd på mitt vennskap til mine venner
 kunne sammenlignes med formen rund,
Akkurat som månen
Men du ser,
Jeg forstår nå at formen jeg trodde på var feil.
Formen var mer som en C. Det rant bort.
Tømt ut liksom
Så vennskapet deres var nok ikke ekte.


Min kropp ble fremmed. Og venner forsvant.
Jeg savner vår glade latter sammen
Som fløt som på vinden.
Jeg savner mange hemmeligheter,
Som sirkulerte innenfor oss selv.
Bare delt mellom oss. Eller jeg trodde de var det.
Den eneste måten å beholde
et vennskap vevd tett, er å holde kontakten ved like.
Være der for hverandre,
Og ikke glemme den andre Uansett
om sykdom eller lyte kommer og innhenter en av partene!

Venner er ment å dele med hverandre.
Er ment å muntre deg opp,
Hva skjer når de ikke er der?
Er det vanskelig når du ikke har dem lenger?
Noen å lene seg mot?
Noen som bare er der?
Når du trenger en venn til omsorg,
Bare forsvant.

Sakte drevet fra hverandre,
Hva en føler når en oppdager
når de snakker bak din rygg?
Ville du klare å stå frem og møte dem?
Ville du spørre Hvorfor? Ville du da føle deg trygg?
Ville du la vennskap reparere seg selv?
Legge disse tankene bak deg,
Eller var de venner lell??

Kun strøtanker om venner som forsvant

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag