onsdag 26. oktober 2011

Engler , Gud og livet

I dag satt jeg og snakket
med ei herlig dame om himmel og engler.
Og ikke minst om Gud.



Jeg har sittet litt og dvelt om mine følelser nå,
og føler for å sette litt ord på tankene.
Jeg tror Gud finnes.
Jeg tror han er i hver og en av oss.
Jeg vet engler finnes,
men hva med en kombinasjon av disse?

Engler, hva kan de fortelle oss om Gud?
Dette er i grunnen en av mine favoritt temaer!
Å kunne saklig diskutere dette
og lytte til andre som har kanskje
en annen mening enn meg selv.
Jeg tror at troa mi er den riktige,
( hehe, hvem gjør vel ikke det til syvende og sist?)
men jeg er åpen for å lytte på andres meninger.



Jeg tror himmelen og helvete er lignelse
av hvordan vi har det her på jorda.
Jeg tror ikke at et sted som er
kalt helvete er under jorden med
brennende ild og varme osv,
og jeg tror at det vi kaller himmelen
heter evigheten for sjeler i stedet.

Der det er plass for alle sammen.
Ja, du las riktig. For samtlige av oss.
Gode og mindre gode her på jorden.
Alle får plass ved Guds side.
Tror jeg.


Jeg tror ikke at en får 
mer aktelse etter en er død 
om en er sterk troende,
enn en som ikke er det. 
For å si det mer konkret.

Gud er Skaperen, universet
(alle navn er "riktige" forresten) 
Han er absolutte kjærlighet.
Det er ingen steder at kjærligheten
ikke er tilstede hos han.
Jeg kan ikke engang begynne
å beskrive de menneskelige sanser
den enorme kjærligheten
som fyller hver sprekk inni en,
i en verden utenfor.
Gud er i live. Mener jeg.
Du trenger bare å se på solen,
trær, vennlighet overfor fremmede.
Gud er ikke så skjult som man oppfatter.
Gud er rett der ute i det fri for alle å se.
Åpne øynene dine og SE.
Ikke bare tro på hva du liksom skal se etter.
Jeg mener SE. Du ser hva jeg mener.
Ikke sant?

Gud er oppe 24 timer i døgnet
og trenger ikke å sove.
Gud elsker alle barna på planeten,
og bærer ikke nag til noen.
Gud elsker alle.
Gud er her nå.
Gud vet at mange mennesker kan
ha frykt eller ikke forstår eller tror
det er en Gud på grunn
av mengden av smerte,
grusomhet og lidelse på jorden.
Så merkelig som dette konseptet kan høres,
kan ikke Gud kontrollere alt. 
Gud tillater for barna å få sin vilje
gjennom frie valg.
Gud vil gi rettledning,
men det er opp til hver og en av oss
å gjøre med det som vi selv velger.
Han styrer ikke, men veileder.

Gud vet at ikke alt virker rettferdig, at ting blir tøft, katastrofer skjer, men Gud er der.
Gud bryr seg og ønsker at alle skal vite at for hver fortvilelse, drap, kriminell handling,
naturkatastrofe, utroskap, sykdom,
kreft, urettferdighet, fattigdom,
psykiske lidelser, skader,
sender Gud kjærlighet, healing, og komfort som er nødvendig gjennom engler,
lys vesener,  guddommer, helgener,
dyr, venner, familie og fremmede til hver eneste en.


Så mange kanaler kommer til deg
fra Gud uten at du vet det, og Gud foretrekker å være inkognito.
Gud er den leverandøren i alles behov,
og uansett hva du måtte ønske,
er den din for å motta.

Gud er en giver, oppdrager, hjelper,
han svarer, beskytter, healer, oppfinner, komiker,
og fordi Gud er alle disse, så er også du det. 
Forstår du hva jeg prøver å si her?


Ikke én person finnes som ikke har merket at Guds tilstedeværelse har vært inni dem.
Hvis en kjenner etter altså.

Gud er fortsatt våken.
Er du en av de som lukker øynene?
Som tar på seg masker og ønsker ikke å ta de av?
Det er greit.
Gud kommer likevel gjennom.
Gjenkjenn Gud og husk at
DU også er Gud.

Du vet det bare ikke selv.
Hvordan du opplever det her på jorda
er helt opp til hver eneste en av oss.
Om vi vil leve i et helvete eller
som om vi er i himmelen.
Jeg vil velge det siste.

Hva velger du?

1 kommentar:

  1. Anonym10.11.11

    HeiSylvia, jeg har lest. Du trekker frem, nesten "altet" i Guds eksistens og tilværelse. Som skaperkraft, ikke sant, selv opprinnelse til livet og kanskje fortsatt eksistens. Det er et gudebilde som jeg opplever akseptabelt. Så, kommer spørsmålet, hva med den praktiserende ondskapen, den finnes i stort monn, hvem eller hva skal det kalles, kanskje djevelen er et passe navn ? Så har vi det forholdet, alle mennesker har egenskapene inni seg, god eller ond. tildels har vi fått valget hva vil gjøre, vise hvem vi vil være, ikke sant ? det finnes en gud og En djevel inni oss...spørsmålet er hvem vi velger, hvem vi lar vinne. Av og til velges den ene fremfor den andre. Hmm

    Fine betraktnnger du deler, det er det.
    Klem til deg.
    Jan - Otto

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag