tirsdag 1. april 2014

En rose i mitt liv



Jeg holder en rose i handen
Og holder den opp mot lyset
Så vakker, så delikat og fargerik
Fargene spiller, hvert kronblad forskjellig


Jeg reflekterer litt over rosen jeg holder
Det minner meg om vennskap
Den er så sjelden, unik og så ekte
Men du verden, også så skjør


Mine venner er som kronbladene til rosen
Hver venn som er i livet mitt
En blanding av skjønnhet, varme og glede
Men også sorg fra noen blir meg gitt


Sjeldne og så ekte, men noen faller også fra
En jeg trodde var dypt i min kjerne,
Dolket, revnet, og bladet visnet fra meg da
Fargen fra rødt til brun den ble da


Mens hjertet av rosen holder seg sammen
Som en tendens med kjærlighet
Mildhet, og mye omsorg i hvert blad
Rosen lever og lyser, hver eneste dag


Mine venner med hver sin velferd i tankene
Latter og glede de bringer
Hvert enkelt, så unikt
De er alle et blad av min rose


I ord de snakker, gleder
Sin gode ånd de deler
Gjennom rosen jeg dem alle ser
Hvert kronblad i hver sin unike fargetone, de er


Ha en vakker dag alle sammen,

2 kommentarer:

  1. Anonym1.4.14

    Nydelig! Fint å ha deg tilbake.
    En fin dag til deg også min vakre nabo :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk min vakre. Er godt å være her igjen og. Klem

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag