torsdag 24. april 2014

Jeg traff en engel



I går er jeg helt sikker på jeg traff en engel
Ei lita jente med et åpent varmt ansikt
Så tillitsfull og ekte var hennes smil

Hun strålte der hun så mot meg
I det hun tok sin mammas hand,
Og de gikk bort fra meg


Hennes smil var så varmt og så vakkert
Uskyldig og et hjerte så ren
Hun lokket smilet mitt frem

I det mammaen tok hennen med inn i butikken
Så jeg hun snudde seg mot meg og sa kom
Mitt hjerte gav et lite hopp, og jeg tok et skritt frem


Jeg fulgte etter, og spurte hennes mor
Om jeg kunne gi hennes datter en klem
Hun snudde seg og så rart på meg, nikket og så på meg igjen

Jeg forstår veldig godt hun ble betenkt
Men jeg takket henne for jeg fikk lov
Jeg sa hun hadde gitt meg glede, ved å vinke meg frem


Jeg ønsket dem begge en god dag,
Og strøk min hand på jentas kinn
Jeg takket for en vakker dag de hadde gitt meg

Jeg takker for alle dyrebare barn
Hver eneste en av dem
Denne varme vinking som lokker gleden i oss frem


Mitt hjerte ble berørt

Ha en vakker dag alle sammen

3 kommentarer:

  1. Anonym24.4.14

    Måtte bare lese det to ganger, så det hele for meg..nydelig..
    Men jeg er ekstra heldig for jeg har fått det fortalt..:)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk du vakre. Ønsker deg en fortreffelig fin kveld. Klem

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag