fredag 25. april 2014

Månestøvets magi




Natta forsvinner sakte i gyllent skimmer
Månen langsomt synker hen
Måneglitter, dens støv er på bakken
En kappe svøper omfavner den.

 
Jeg står alene her ved vinduet
Huset sover, og det er nesten morgen nå
Jeg kjenner fred i kroppen,
Er overveldet av naturens skjønnhet så


Trær med silhuett som store paraplyer
Hvite gjess som flakser med vingene
Vannet på Prestvannet er blottet for bølger
Månestøvet ligger som et teppe, borte er aftene

Varmen brer seg inni meg, mitt hjerte gir et hopp
Månen har holdt kvelden i sitt favn
Badet natta i en skjønn prakt
Sola glimter med sitt nærvær, søvn er i natt ei et savn


Jeg tar et dypt sukk, og kjenner gleden inni meg
Jeg er sikker på vi alle lever i et paradis
Jordas engler treffer vi på vår vei
Med varme i hjertet, jeg legger meg, i morgenens vakre dis


Ha en fortsatt flott dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag