onsdag 23. april 2014

Hvorfor skriver jeg?


Jeg drar tastaturet mot meg,
Før tok jeg fatt i en pen
Jeg ser på skjermen et lite øyeblikk
Før var arket foran meg helt hvit og ren


Jeg lukker øynene et par sekunder
Kun for å samle tankene mine
Hodet er fylt av så masse å formidle
Mine fingrer klør for å finne ordene


Jeg spør meg selv mange, mange ganger
Hvorfor skriver jeg ned alt
Som hjernen er fylt med?
Trenger jeg å videreformidle det?


Er det noen forskjell om jeg skriver eller ei?
Må jeg alltid skrive det som er fornuftig?
Eller er det ok for meg selv å skrive bare vas?
Betyr det noe som helst?


Jeg fikk i dag en vakker e-mail
Som gjorde dagen min vakker og god
Det oppmuntret meg til å dra frem tastaturet igjen
Jeg rabler ned i dag et ord eller to


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag