torsdag 3. april 2014

Etter en natt uten søvn



En tidlig morgen, trekker jeg på meg jakka og tar en tur ut døra
Denne kalde, mørke gata som lokker meg ut mot vinden, jeg går
Kjenner det går et kaldt drag nedover ryggen, rett gjennom klærne
Har ikke spist eller drukket kaffen enda, dagen er for ung til det
Jeg drar kraven tettere, og ingen ser jeg på min vandring i mørket


Mørket trekker seg, og en kjenner natta går mot morgengry
Lyset sprer seg i farge av glimmer,og gjør morgenen gyllent og ny
I gult og rødt som en pensel av kunstnerens penselstrøk
Mens alle trær og dyr enda ikke har våknet til sin daglige gunst
Før lyden av et kor av tusen stemmer og dagens lyder starter


Denne morgendagens vandring for meg, er det få som kjenner til
Der jeg skrur av alarmen så mann og hus kan sove litt til
Jeg inn i skogen vandrer, for bare noen steg denne morgenen
Jeg føler nåletrærnåler under mine føtter, ned litt lavere vil
Jeg setter meg med ryggen mot et tre, og kjenner kulden bite tak


Ord som jeg hvisker ut av det blå. Lyset som å se en nyanse av hue
Livets vidundere av livet, denne nye dagen som jeg nå er vitne til
Morgendagens time, er aldri veldig lang, over på et blunk
Jeg strekker meg, heimover går, jeg håper i morgen jeg igjen er her
Under dyna jeg igjen kryper, min kropp nesten frossen nå.



Min morgentime alene i skogen eller på framsiden av huset
Får meg til å nyte livet som kommer. Jeg ønsker den velkommen
Å oppleve en så vidunderlig start på dagen, se den våkne helt ny
Jeg vet at hvis jeg kan klare det i morgen, så er jeg igjen på tur.
Jeg nyter denne timen, og vet jeg at dagen i dag er helt ny


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag