fredag 11. april 2014

Fyll lungene opp, Det er vår.



Jeg trekker pusten dypt inn,
Nyter synet av den klare, blå himmelen
Fugler som letter og svever
Fargerike sommerfugler i luften

Ja, hjertet mitt synger i dag


Jeg hører et barns latter
Som en strømmende, boblende bekk
Det er vakre utstrålinger overalt hvor jeg ser
En haug svevde like forbi, over her

En vinter en endelig forbi


Dagslyset varmer oss opp og kommer tidligere
Nettene og mørket mye kortere
Påskeliljer, syriner snart i blomst
En vakker god duft kommer flytende med brisen

Min kropp og sinn ønsker våren velkommen


Våren er her nå, med all sin vidunderlige prakt
En ny sesong har startet sin reise
Den vil om noen måneder ha en historie å fortelle
Jeg lukker igjen øynene mine, for å "se" bedre

Jeg synger igjen en liten melodi,


Ha en vakker dag alle sammen

3 kommentarer:

  1. Anonym11.4.14

    Det glitrer av sol i den bratte grend,
    det dufter av mark og enge.
    Hvor skulle vel våren ellers hen?
    Vi venter jo på den så lenge.
    Jeg elsker den vår som du knapt kan se,
    en blomst som sprang ut i den kolde sne!

    av Arnulf Øverland

    Ha en fin påske og vår kjære Sylvia

    SvarSlett
  2. Ha en kjempe flott påske du også Marit Lise. Tusen takk for det vakre diktet. Klem

    SvarSlett
  3. Anonym11.4.14

    Ha en vakker helg og en fortreffelig og vårlig påske, min vakre nabo. :)

    SvarSlett

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag