fredag 31. januar 2014

" Gårsdager "




Merkelig er det at jeg hele tiden lar tankene vandre
Til små vignetter fra lenge, lenge siden
Flyktige tanker som kommer plutselig frem i hjernen
Biter og bilder flyr frem og tilbake, som flo og fjære


Jeg vet jeg har blitt eldre, mine år forteller meg så
Mitt sinn driver mer enn før til fortiden
Jeg om og om igjen gjenopplever våre "gårsdager"
Og fargene i regnbuen, allerede litt falmet nå


Jeg ser for mitt indre, våre to vakre barn som baby
Deretter lekende, for så å være tenåringer, ute alene
Og nå å se dem som voksne, med familie av sin egne
Minner meg om årene, som vi alle hadde sammen.


Vi spilte ofte brettspill, eller brukte mye tid ute og lekte
Før tidsbegrepet "kvalitetstid" noensinne ble oppfunnet
Jeg husker Monopol, Yatzy og haugevis av kortspill
Og puslespill som kunne gi oss mange gode timer


Et år til jul, pakket vi opp spillet Fantasi
Alle fire av oss hoppet inn i kampen, for et nytt spill skulle lekes
Vi gadd ikke lese bruksanvisningen, kun pappa i huset gjorde det
Vi laget våre egne spilleregler, og lekte og lo vi med


I disse kalde vinterdagene kommer tankene ofte til meg så
Ikke mer popkorn eller chips på bordet ved brettspill ligger nå
Det er som om tiden har forduftet, men hjertet mitt fylles lell
De gjør det samme med sine barn, Det vi gjorde sammen med dem


Ha en vakker dag alle sammen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Håper dere legger igjen en kommentar. Ha en flott dag